دوستم با هشدار به حکومت، خواهان آزادی فوری قیصاری شد

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 44549

بعد از بازداشت نظام الدین قیصاری، جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور با انتشار بیانیه شدید الحن خواهان آزادی فوری این فرد نزدیک به خود شد.

در بیانیه آقای دوستم به نقل از وی گفته شده است، اکنون که به اثر دسیسه دشمنان ملت جنرال غلام فاروق شهید شده و روى بعضى گزارش‌هاى غلط و دسیسه‌هاى ناجوانمردانه، نظام الدین قیصارى توسط حکومت دستگیر و به کابل انتقال داده شده که خطر فروپاشى و هرج و مرج در صفوف مدافعین فاریاب وجود دارد.

آقای همچنان هشدار داده در صورتی که قیصاری آزاد نشود، انتخابات در ولایت فاریاب به چالش کشیده خواهد شد که در این حال، مسوولیت به دوش کسانی خواهد بود که این بحران را ایجاد کرده‌اند.

معاون اول کشور از رهبری حکومت وحدت ملی خواسته تا هرچه‌ زودتر نظام الدین قیصارى که نماینده‌ او در خطوط دفاعى فاریاب می‌باشد را به آن ولایت برگردانند و موجب‌های خاطر جمعى مردم را فراهم نماید، در غیر اینصورت ممکن در شمال کشور نارضایتى مردمى اوج گیرد و تمام پروگرام‌هاى دولت از جمله پروسه انتخابات دچار سکتگى و چالش جدّى شود و مسؤلیت آن بدوش کسانى خواهد بود که زمینه‌ساز این بحران شده‌اند.

قیصاری ۲۰ روز پیش با نشر یک ویدیو در صفحات اجتماعی، به شدت از حکومت محلی فاریاب انتقاد کرده و گفته بود که اگر ولسوالی‌های فاریاب سقوط کند، همۀ افراد وابسته به حکومت را به قتل می‌رساند.

گفته می شود که آقای قیصاری و تعدادی از همراهانش جهت تحقیق به مراجع عدلی و قضایی به کابل فرستاده شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟