دوستم: از تشکیل دولت توسط «عبدالله» حمایت می کنم

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 78664

جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی و از رهبران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله گفت: از تشکیل حکومت فراگیر توسط عبدالله عبدالله حمایت می‌ کنم.

وی اظهار داشت: از دل و جان از اعلام حکومت فراگیر از سوی عبدالله عبدالله حمایت می‌کند و تمام ولایت مخصوصا ولایت های شمالی باید برای تعیین والی های جدید آمادگی بگیرند.

وی افزود: نتیجه اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات غیرقابل پذیرش است و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی باید به پنچه قانون سپرده شوند.

دوستم اضافه کرد: افغانستان در مرحله حساسی قرار دارد؛ خاموشی در این زمان خودکشی است و آرام نشستن، مبارزه چهل ساله را زیر سوال می برد.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات روز گذشته نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی با کسب ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای معادل ۵۰/۶۴ درصد آراء برای یک دوره ۵ ساله رئیس جمهور باقی ماند.

عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی اشرف غنی این نتایج را نپذیرفته و اعلام کرده است که او دولت خود را تشکیل خواهد داد. همچنین برخی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز این نتایج را غیر قابل قبول خوانده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟