ده ها تن از باشنده های ولایت بادغیس با سلاح هایشان به طالبان پیوستند

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31551

گزارش ها از ولایت بادغیس حاکی از آن است که ده ها تن از باشنده های این ولایت با سلاح هایشان به گروه طالبان پیوسته اند. این افراد از ولسوالی های قادس و جوند این ولایت به طالبان ملحق شده اند.

برخی از اعضای شورای ولایتی بادغیس می‌گویند، پس از پیوستن بیش از 150 باشندۀ این ولایت به طالبان، افراد این گروه بیش از 10 خانۀ حامیان دولت را آتش زدند.

فرید اخیزی معاون شورای ولایتی بادغیس، به سلام‌وطندار گفته است، طالبان روز گذشته با حمله بر بخش‌های سنیه‌اردو و تگاب‌رباط ولسوالی‌ آبکمری، این شمار خانه‌های مسکونی را به آتش کشیدند.

به گفتۀ وی افراد یکجا شده با طالبان، باشند‌گان روستاهای برج، سربیشه و ریگی ولسوالی‌های قادس و جوند می‌باشند.

معاون شورای ولایتی بادغیس می‌گوید، در درگیری روز گذشته 2 نیروی امنیتی و 5 تن از طالبان کشته شدند. آمار دقیق زخمیان تا کنون مشخص نیست.

اما مقام‌های امنیتی در بادغیس می‌گویند که هنوز این شمار غیرنظامیان با گروه طالبان یکجا نشده‌اند و آنان تلاش دارند تا جلو این کار را بگیرند. غلام‌سرور حیدری، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس می‌گوید، نیروهای کمکی به ولسوالی‎های آبکمری، قادس و جوند فرستاده شده‌اند.

گروه طالبان اما در صفحه رسمی ویب‌سایت خبری‌شان نوشته اند که حدود 200 تن از باشنده‌گان 27 روستا از مربوطات ولسوالی‌های قادس و جوند بادغیس با سلاح‌های دست‌داشتۀ‌شان به این گروه پیوسته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟