دنیا پس از ترامپ به کمی استراحت نیاز دارد

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 97258

یک روزنامه عرب زبان در مطلبی با اشاره به شکست قریب الوقوع «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، نوشت: دنیا نیاز دارد تا پس از ترامپ کمی استراحت کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس پرس، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن مطلبی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا منتشر کرد. بر این اساس، این روزنامه در مطلب خود آورده است: نبرد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رفته رفته به پایان خود نزدیک می شود. تمامی نشانه ها دالّ بر این است که «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات پیروز خواهد شد و «دونالد ترامپ» باید کاخ سفید را ترک کند.

این روزنامه در ادامه آورده است: با این حال، ماجرای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به همین نقطه منتهی نخواهد شد، بلکه کار به نبرد حقوقی خواهد کشید. ترامپ مایل است وارد این نبرد شود تا به راحتی عرصه را واگذار نکند. فرافکنی های دونالد ترامپ پایان نخواهد یافت. او کسی است که پیشتر رکورد دروغ گفتن را شکسته است. یکی از فرافکنی های ترامپ این بود که وعده بازگرداندن عظمت به آمریکا را داد.

هرچند که با رفتن دونالد ترامپ از کاخ سفید دنیا به بهشت تبدیل نخواهد شد اما باید گفت که دنیا با رفتن او کمی استراحت خواهد کردالقدس العربی همچنین تأکید کرده است: این شعاری است که دونالد ترامپ سَر داد و هیچگاه محقق نشد. او تمامی آنچه را که عظمت آمریکا بر آن بنا نهاده شده بود، زیر پای گذاشت و هیچگاه به شعاری که سَر داد، عمل نکرد. امروز همگان بر سَر این مسأله اتفاق نظر دارند که دونالد ترامپ در شعارهایی که سَر داد همواره فرافکنی کرد.

روزنامه چاپ لندن در ادامه مطلب خود یادآور شده است: در حال حاضر ما نمی توانیم همه مشکلات جهان را به دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ محدود و محصور کنیم. در دوره های پیشین نیز سران آمریکایی به امضای توافقنامه های تسلیحاتی و اقتصادی با کشورهای مختلف روی آوردند، کما اینکه اقدام به اعمال تحریم علیه دیگران کردند و یا جنگ های مستقیمی را علیه آنها به راه انداختند.

القدس العربی اعلام کرده است: این اقداماتی است که آمریکایی ها همواره در ادوار مختلف انجام داده اند و در دوره ترامپ چنین اقداماتی تشدید شده است. ترامپ در طول دوره حضور خود در کاخ سفید شخصیت هایی نظیر نتانیاهو را کمک کرد تا بیشتر در قدرت باقی بمانند. او همچنین به محمد بن سلمان کمک کرد تا به جاه طلبی های خود ادامه دهد.

در ادامه این مطلب همچنین آمده است: هرچند که ما معتقدیم که با رفتن ترامپ از کاخ سفید دنیا به بهشت تبدیل نخواهد شد، اما به همین اندازه نیز اعتقاد داریم که با رفتن او دنیا کمی استراحت خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟