دمنوش های مناسب برای مقابله با کرونا

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 98376

با شیوع موج دوم کرونا در کشورهای مختلف نگرانی های مرگ و میر و ابتلا به این ویروس تاجدار نیز افزایش یافته است.

با وجود برخی خبرهای خوش در مورد ساخت واکسن ضد کرونا توسط برخی شرکت های داروسازی ترس از این ویروس هنوز در تار و پود شهروندان در اقسا نقاط دنیا باقی ست.

در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برخی روش های دیگر نیز برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس و کاهش اثرات آن در بیماران مبتلا پیشنهاد شده است.

یکی از این روش ها استفاده از انواع دمنوش ها می باشد.

برای آشنایی بهتر با انواع دمنوش هایی که برای مقابله با کرونا مفید هستند این مطلب را تا انتها بخوانید:

دمنوش های طبیعی، روشی مفید برای مقابله با کرونا

براساس اعلام سازمان های بهداشتی معتبر در دنیا یکی از روش های مفید برای مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و این از طریق استفاده از برخی مواد غذایی امکان پذیر است. البته به یاد داشته باشید که حتی در صورت مصرف دمنوش رعایت نکات بهداشت فردی و بهداشت گروهی را از یاد نبرید.

دمنوش بالنگ و بارهنگ

یکی از دمنوش های طبیعی که برای مقابله با کرونا مفید است دم نوش تخم بالنگو و بارهنگ می باشد. برای این کار مقداری از تخم بالنگو و بارهنگ را به همراه کمی زعفران در آب گلاب بخیسانید.

دمنوش هایی برای مقابله با کرونا

روش تهیه

برای تهیه دمنوش بالنگو و بارهنگ سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب را با یک قاشق چایخوری تخم بالنگو و یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ مخلوط کرده نیم ساعت صبر کنید.

زمانیکه این مخلوط لعاب داد یک سر قاشق زعفران ساییده شده را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

اکنون در صورت تمایل کمی عسل به مخلوط اضافه کرده آرام آرام بنوشید. بزرگسالان می توانند دو تا سه بار در روز این دمنوش را بنوشند.

دمنوش آویشن و شیرین بیان

یکی از دمنوش های مفید دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش آویشن با شیرین بیان می باشد. این دمنوش می تواند با عناب مصرف گردد.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری از برگ آویشن را با یک قاشق جایخوری پودر ریشه شیرین بیان مخلوط کرده پنج عدد عناب به آن اضافه کنید.

یک لیوان آب جوش را به این مخلوط بیفزایید و اجازه دهید به مدت یک ربع خوب دم بکشد. اکنون مخلوط را صاف کرده به صورت گرم بنوشید.

بزرگسالان دو بار در روز از این دمنوش می توانند استفاده نمایند. افراد مبتلا به فشار خون مواظب باشند که بیش از ۴ بار در هفته از این دمنوش استفاده نکنند.

افراد هفت سال به بالا نصف مقدار دستور را مصرف کنند و کودکان ۳ تا ۷ سال باید یک سوم مقدار دستور را مصرف نمایند. کودکان زیر ۲ سال تنها مجاز هستند از هر کدام دو تا ۴ قاشق غذاخوری استفاده کنند.

دمنوش های مناسب برای مبارزه با کرونا

به گفته متخصصین، در کنار استفاده از دم نوش ها می توان از برخی مایعات مانند آب ولرم و نیز سوپ جو رقیق نیز برای مقابله با کرونا استفاده کرد.

انواع دیگر سوپ ها می تواند مفید باشد. به طور کلی مصرف مایعات گرم برای مقابله با کرونا و نیز کاهش تاثیرات این بیماری در مبتلایان توصیه می شود.

به طور کلی می توان گفت انواع دمنوش هایی که برای مقابله با کرونا مفید هستند به صورت «دمنوش دارچین، دمنوش سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادر نجبویه، رزماری، بابونه و آویشن» می باشند.

سبزیجاتی که برای مبارزه با کرونا مفید هستند نیز به طور کلی شامل «کدوحلوایی، چغندر، کلم قمی، کدو سبز، کرفس، هویج، نعنا، پونه، نخود سبز» می باشند.

البته انجیز خیسانده در آب هم توصیه می شود. شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب سیب هم چون می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند بدون شک برای مقابله با کرونا می توانند موثر باشند.

دمنوش بابونه

همان طور که گفته شد دمنوش ها و نوشیدنی های گرم برای مقابله با کرونا مفید است. دمنوش بابونه چون طبیعتی گرم و خشک دارد می تواند برای مقابله با کرونا موثر باشد.

برای تهیه این دمنوش سه گرم از این گیاه را به آب جوش اضافه کنید. سه بار در روز این دمنوش را مصرف نمایید. افراد مبتلا به بیماری تنفسی آسم نباید این دمنوش را مصرف کنند.

دمنوش نعناع

یکی دیگر از دمنوش های با مزاج گرم و خشک دمنوش نعناع می باشد.

برای تهیه آن یک قاشق مربا خوری از برگ نعناع را در حدود ۵۰ سی سی آب جوش بریزید و اجازه دهید دم شود. این دمنوش سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

دمنوش های مناسب برای مقابله با کرونا

بیماران کبدی البته مجاز به استفاده از این دم کرده نمی باشند.

دمکرده سیاهدانه

سیاهدانه طبیعتی گرم و خشک دارد و در صورتیکه با عسل مصرف شود می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

افراد با مزاج گرم یک و نیم گرم سیاهدانه را در سرکه بخیسانند و پس از خشک شدن مصرف کنند.

افراد سرد مزاج کمی بیشتر از این مقدار را استفاده نمایند. خانم های باردار دمنوش سیاهدانه را مصرف نکنند.

دمنوش مریم گلی

گیاه مریم گلی نیز در گروه گیاهان با طبیعت گرم و خشک قرار می گیرد. برای تهیه این دمنوش یک قاشق چایخوری از برگ گیاه مریم گلی را در حدود ۲۵۰ سی سی آب جوش دم کنید.

روزانه یک تا دو فنجان از این دمکرده را بنوشید. خانم های حامله از این دمنوش استفاده نکنند.

دمکرده مرزنجوش

همانند دمنوش مریم گلی، این گیاه نیز طبیعت گرم و خشک دارد. یک قاشق چای خوری از برگ گیاه مرزنجوش را در حدود ۲۵۰ سی سی آب جوش دم کنید. در طول روز تا دو فنجان از این دمنوش را مصرف نمایید. این دمنوش به خانم های باردار توصیه نمی گردد.

به هر صورت اینک که دانستید استفاده از برخی دمنوش ها در کنار برخی از سبزیجات می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند بدون شک در گنجاندن آنها در برنامه غذایی خود شک نخواهید کرد