دفتر معاون دوم ریاست جمهوری لیست منتشر شده در مورد تفکیک اقوام برای توزیع شناسنامه های برقی را جعلی دانست

  • انتشار: ۱۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19305

دفتر معاونت دوم  ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه ای  گفته است لیستی از اقوام که در فضای مجازی منتشر شده است، جعلی می باشد و این لیست از سوی اداره توزیع شناسنامه های برقی توزیع نشده است و ثبت اقوام در این نوع شناسنامه ها، بعد از فیصله کابینه انجام خواهد شد.

روز گذشته روز (سه شنبه) همایون محتاط رییس عمومی ثبت احوال نفوس و شناسنامه های برقی  در دیدار با با سرور دانش معاون  دوم رییس جمهور  ضمن ارایه معلومات لازم، از آمادگی کامل این اداره جهت توزیع شناسنامه های برقی خبر داد.

رییس عمومی ثبت احوال نفوس و شناسنامه الکترونیکی هم چنین در باره لیستی را که در فضای مجازی منتشر شده و باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است، به کلی رد کرد و گفته است که این لیست از سوی اداره شناسنامه برقی صادر نشده و صحت ندارد.

همایون محتاط هم چنین ضمن اعلان آمادگی کامل این اداره برای توزیع شناسنامه های برقی گفت که ریاست ثبت احوال نفوس پس از توشیح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس توسط رییس جمهور، آمادگی های خود را گرفته و تجهیزات لازم برای توزیع شناسنامه های الکترونیکی موجود است و با حل پاره ای از مشکلات تخنیکی، پروسه توزیع شناسنامه ها را شروع خواهد کرد.

معاون رییس جمهور نیز در این دیدار ضمن تذکر اهمیت توزیع شناسنامه الکترونیکی گفت: توزیع شناسنامه الکترونیکی یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی است و اراده جدی برای آغاز این پروسه در رهبری حکومت وجود دارد؛ زیرا آن را یک گام مهم در راستای حل مشکلات بنیادی کشور می داند.

وی هم چنین ضمن تاکید بر احترام به هویت تمام اتباع کشور گفت: موضوع اقوام قابل ثبت در شناسنامه الکترونیکی باید در هماهنگی با ادارات مربوطه به خصوص وزارت های اقوام و قبایل و عدلیه و فرامینی که در این زمینه وجود دارد، مورد بحث قرار گیرد و تصمیم گرفته شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: تعدیل قانون ثبت احوال یک ضرورت بود و اگر این تعدیل صورت نمی گرفت، روند توزیع شناسنامه هم چنان متوقف می ماند.

اقای دانش همچنان افزود: هر گونه تصمیم در مورد اقوام قابل ذکر در شناسنامه الکترونیکی باید در کابینه مورد بحث قرار گیرد و به عنوان یک مصوبه به تصویب کابینه برسد.

توزیع شناسنامه های برقی یکی از جنجالی ترین پروژه ها حکومت افغانستان بوده که چند روز پیش محمد اشرف غنی با توشیح آن ضمینه توزیع ان را قانونی ساخت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟