دفتر حمایت از اطفال در افغانستان: تلفات 24 درصدی کودکان در سال 2016 واقعن نگران کننده است

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17800

در پی نشر گزارش دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) مبنی بر افزایش ۲۴ درصدی تلفات اطفال در جریان سال ۲۰۱۶ میلادی، دفتر بین‌المللی حمایۀ اطفال (Save the Children)، از افزایش شمار کشته‌ها و زخمیان، به خصوص کودکان ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس گزارش یوناما در درگیری‌های سال گذشتۀ میلادی، ۹۲۳ کودک افغان کشته و ۲۵۰۰ کودک دیگر زخمی شدند.

دفتر بین‌المللی حمایت از اطفال با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ارقام داده شده “واقعاً تکان‌دهنده” است و ضعف جدی در قبال محافظت از سلامت و امنیت اطفال را بیان می‌کند.

انا ماریا لاکسین رئیس دفتر حمایۀ اطفال در افغانستان گفته است “در سال گذشته در افغانستان تقریباً ۱۰۰۰ طفل، جان شان را در نتیجۀ منازعه از دست دادند. این یعنی تقریباً ۳ طفل در روز قربانی جنگ می‌شوند، این به هیچ صورت قابل قبول نیست”.

خانم لاکسین تأکید کرده است که اطفال قربانیان بی‌گناه منازعات اند و باید به هر قیمت و شرایطی از جان کودکان محافظت شود.

او از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته است که با تمام توان و در هر شرایط به ویژه منازعات مسلحانه، جان کودکان را محافظت کنند.

همچنان دفتر بین‌المللی حمایت از اطفال، از وضعیت بشری موجود در افغانستان، نگرانی کرده است. در اعلامیۀ این اداره آمده است، با توجه به این که ۹.۳ میلیون افغان به کمک‌های بشردوستانه و انسانی، نیاز دارند، اکنون افغانستان با یک بحران بشری روبرو است.

به باور، خانم لاکسین رئیس این اداره، وضعیت انسانی در جریان ۱۲ ماه گذشته در بسیاری از مناطق افغانستان به صورت قابل توجهی بدتر شده است و ممکن است با پایان فصل زمستان و شروع فصل جنگ، وضعیت در ماه‌های آینده بدتر شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟