دفاع وزیر خارجه کره شمالی از چین در برابر آمریکا

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87435

«ری سون گون» وزیر خارجه کره شمالی از سیاست های چین در برابر آمریکا در جریان تشدید تنش های دو کشور پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، این حمایت در جریان دیداری که وزیر خارجه کره شمالی با “لی جین جون” سفیر چین در پیونگ یانگ در این هفته داشته صورت گرفته است.

ری گفت که کره شمالی مجدانه از تلاش ها و مواضع دولت و حزب حاکم چین برای حراست از حق حاکمیت و حفاظت از وحدت کشور حمایت می کند.

وزیر خارجه کره شمالی صراحتا به موضوع هنگ کنگ اشاره کرد و آن را جزو امور داخلی چین دانست و گفت:  «کشورهایی که در این موضوع مداخله کنند در واقع حق حاکمیت چین و حقوق بین الملل را نقض کرده اند».

او همچنین بر همکاری های دو کشور و ارتباطات نزدیک آنها تاکید کرد و گفت:  «در این مسیر با مشارکت یکدیگر روند رو به رشد مناسبات حفظ خواهد شد».

کره شمالی در هفته های گذشته از سیاست های چین در قبال هنگ کنگ و دفاع از حق حاکمیت این کشور و همچنین تصویب لایحه قانون امنیتی هنگ کنگ حمایت کرده است.  

یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور پیش از این اعلام کرده بود که مقابله با مداخله جویی کشورهای دیگر با تصویب این لایحه، جزو حقوق مشروع چین محسوب می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟