دست گیری 2 نفر در پرونده مسمومیت های سریالی هرات

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9376

شماری از شهروندان هرات و فعالین مدنی این ولایت روز گذشته (۱۸ سنبله) در یک گردهمائی اعتراضی تداوم مسمومیت دانش آموزان دختر را محکوم کرده و از مقامات مرکز کشور خواستار رسیدگی فوری به این مسله شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، در همین حال والی هرات سلسله مسمومیت دختران دانش آموز را طرح تازه مخالفان حکومت می‌داند و اعلام میکند تاکنون دو تن در پیوند به این قضایا بازداشت شدند. از سوی هم فرمانده پولیس هرات تأکید دارد در صورت تکرار مسموم شدن دانش آموزان، تمام مکاتب شهر و ولسوالی هرات زیر ساحه امنیتی قرار خواهند گرفت.

در طی ده روز اخیر نزدیک به یک هزار تن از دانش آموزان معارف از ۹ مکتب در ولایت هرات به گونه نامعلوم مسموم شدند.

مسئولان محلی در هرات می‌گویند تاهنوز نوعیت گاز مسموم کننده دانش آموزان شناسائی نشده و حتی تحقیق تیم آیساف نیز مواد کابردی این مسومیت‌ها پاسخ مثبت نداده است.

با این حال شماری از شهروندان هرات و فعالان مدنی صبح امروز در واکنش به تداوم مسومیت‌ها در مقابل ریاست معارف هرات دست به گردهمائی اعتراضی زده وضمن انتقاد از سکوت ارگان‌های امنیتی در این زمینه، خواستار رسیدگی فوری مقامات در مرکز کشور هستند.

منابع امنیتی در هرات پیش از این نیز از هشدار مخالفان دولت بخاطر مصدود شدن مکاتب و پخش شبنامه‌ها جلوگیری از رفتن دانش اموزان به مکتب نیز خبرداده بودند.

از طرف دیگر عبدالرزاق احمدی سرپرست معارف هرات به مدیران مکاتب هشدار داد در صورتیکه در این زمینه غفلت نمایند از وظیفه برکنار و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

معارف هرات بیشتر از یک میلیون دانش آموز دارد که بیشتر از ۶۰ درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهد.

شهروندان هرات تأکید دارند آنان در برابر هرنوع تهدید آماده ایستادگی هستند و هرگز مانع از رفتن دختران‌شان به مکاتب نخواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟