دست رد کوریای شمالی به ۳ میلیون دوز واکسن چینی کرونا

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 120518

کوریای شمالی نزدیک به ۳ میلیون دوز واکسن سینوواک چین را رد و در خواست کرد این واکسن ها به کشورهای دیگری ارسال شود که بیشتر درگیر ویروس کرونا هستند.

با هماهنگی یونیسف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، قرار بود تحت برنامه کوواکس سازمان ملل، محموله ای از واکسن کرونا برای کوریای شمالی ارسال گردد. هدف از کوواکس اطمینان از جا نماندن کشورهای فقیرتر از برنامه ی واکسیناسیون کرونا در دنیا است.

سخنگوی یونیسف هفته گذشته اعلام کرد: وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک خلق کره (کوریای شمالی) اعلام کرده ۲/۹۷ میلیون دوزی که از سوی کوواکس به این کشور پیشنهاد شده باید به کشورهایی که آسیب شدیدی از ویروس کرونا دیده اند ارسال شود. علت آن محدودیت ذخیره واکسن جهانی و اوج گیری مکرر کووید-۱۹ در برخی کشورها عنوان شده است.

به گفته ی این سخنگو، وزارت بهداشت کوریای شمالی گفته به ارتباط خود با سازمان کوواکس برای دریافت واکسن کرونا طی ماه های آتی ادامه خواهد داد.

پیش تر در سال جاری قرار بود در قالب برنامه کوواکس نزدیک به ۲ میلیون دوز واکسن آسترازنکا به کوریای شمالی ارسال شود. با این حال، این محموله نیز در ماه ژوئیه از سوی کوریای شمالی رد شد که علت آن نگرانی این کشور در خصوص موارد نادر اما جدی لخته شدن خون در افرادی بود که این واکسن را دریافت کرده بودند.

کوریای شمالی تاکنون هیچ موردی از ابتلا در این کشور گزارش نکرده است، اما کارشناسان نسبت به صحت آمار گزارش شده از سوی کوریای شمالی تردید دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟