دستیابی به اسناد جدید برای استیضاح ترامپ

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74194

«آدام شف» عضو کمیته قضایی مجلس سنای امریکا می گوید شواهد جدیدی برای استیضاح دونالد ترامپ در اختیارش قرار گرفته که در راستای استیضاح وی به مجلس کمک می‌کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این عضو مجلس به جیری نادلیر؛ رییس دادگاه عالی امریکا گفت: حاضرم دو فلش (میموری کارت) را که حاوی صحبت‌های ترامپ و تلاش رودی جولیانی وکیل خاص او برای برقراری ارتباط با رییس جمهوری اوکراین می‌باشد را ارائه کنم.

او به رییس دادگاه عالی امریکا گفت: شما شواهد را تجزیه و تحلیل کنید و مطابق با قطعنامه ۶۶۰ مجلس این‌ها را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

به گفته آقای شیف، یکی از فلش‌ها سوابقی را بازخوانی می‌کند که رییس جمهوری امریکا برای مقاصد شخصی‌اش بر رییس جمهوری اوکراین اعمال فشار کرده‌است.

پیش از این نیز ماجرای تماس تلفونی ترامپ با رییس جمهوری اوکراین جنجالی شده‌بود که در آن ترامپ از او خواسته بود تا در مورد فساد پسر جو بایدن؛ رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تحقیق کند تا بتواند از آن در کارزارهای انتخاباتی‌اش بر ضد رقیب خود استفاده نماید و این موضوع در کنار مسایل دیگر فساد مالی و… یکی از دلایل استیضاح ترامپ به مجلس خوانده می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟