دستگیری 20 مظنون همکاری با داعش در ترکیه

  • انتشار: ۱۶ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11205

در حالی‌که کم‌تر از ۱۰ روز به نشست کشورهای «گروه ۲۰» در آنتالیای ترکیه نمانده است، پولیس ضدتروریست این کشور ۲۰ نفر از مظنونان همکاری با داعش را در شهر آنتالیا بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، گروه‌های پولیس ضد تروریستی بامداد امروز، جمعه ۱۵ عقرب یک سری عملیات را در مناطق اطراف آلانیا و ماناوگات انجام دادند که در طی آن ۲۰ نفر از مظنونان همکاری با گروه داعش دست‌گیر و به زندان منتقل شدند.

خبرگزاری دوغان نوشته است که این مظنونان با اعضای داعش در عراق و سوریه در ارتباط بوده‌اند.

بنا به این گزارش، در جریان این عملیات دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری کشف و ضبط شد.

شهر آنتالیا در روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر شاهد برگزاری نشست سالانه «گروه ۲۰» است. این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند. اعضای این گروه امریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک، هستند.

قرار است در نشست آنتالیا باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهوری امریکا و روسیه نیز شرکت کنند.

روز چهارشنبه فریدون سینیرلی‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که دولت این کشور در نظر دارد «در روزهای آینده» دست به حملات نظامی علیه نیروهای داعش بزند. او اما جزئیاتی در این‌باره ارائه نکرد.

پس از دو انفجار خونین در شهر آنکارا پایتخت ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور عملیات گسترده علیه گروه داعش به راه انداخته و در یک ماه اخیر ده‌ها نفر را در ارتباط با داعش دست‌گیر کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟