دستگیری ۲۰ متخصص حفر تونل در مرز یمن – عربستان

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 5057

«حسن المسقطی» از فرماندهان ارشد ارتش یمن اعلام کرد که در جریان درگیری‌های رخ داده در نیمه شب یک‌شنبه هفته جاری بین کمیته‌های مردمی یمن و عناصر تروریستی مسلح، این کمیته‌ها ۲۰ نفر را دستگیر کردند که متخصص در حفر تونل هستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، این فرمانده ارشد یمن توضیح داد: افراد دستگیر شده بخشی از گروهی هستند که برای حفر تونل در مناطق مرزی بین یمن و عربستان، از خاک عربستان وارد یمن شدند و در میان آنها افرادی از تابعیت‌های عربی مشاهده می‌شود.

المسقطی با بیان اینکه این افراد دارای تخصص در امر نقشه کشی و حفر تونل هستند، گفت: آنها اقدام به حفر تونل‌هایی از عربستان کردند و هنگام دستگیری سلاح‌‌هایی با آنها کشف شد که آنها را برای عناصر القاعده و گروه‌های مسلح وابسته به «عبد ربه منصور هادی» حمل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد مهارت‌ها و تجارب زیادی با حضور در جنگ سوریه به دست آورده‌اند، افزود: هم اکنون عربستان سعودی آنها را به یمن فراخوانده تا از آنها علیه ملت یمن استفاده کند.

المسقطی گفت: تونل‌های حفر شده توسط این افراد دارای ویژگی‌های خاصی است، از جمله اینکه آنقدر بزرگ هستند که امکان نقل و انتقال تانک و زره پوش هم از طریق آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: عربستان سعودی تلاش می‌کرد، این تجهیزات نظامی را به پشت خطوط نیروهای یمنی منتقل کند و به این ترتیب به طور غافلگیرکننده آنها را محاصره کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟