دسترسی ارزان دانشجویان به فضا با ابتکارعمل ناسا

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 6764

خبرگزاری اطلس ـ ناسا در مأموریتی موفقیت آمیز توانست راکتی را به زیرمدار زمین پرتاب کند که در آن چندین پروژه آزمایشی دانشجویی قرار داشت.به گزارش خبرگزاری مهر، این راکت که Terrier Improved Orion نام دارد، روز گذشته و از تأسیسات Wallops Flight ناسا واقع در ویرجینیا به زیرمدار پرتاب شد.

در این مأموریت راکت حامل پروژه های آزمایشی دانشجویان تا ارتفاع ۱۱۴ کیلومتری زمین اوج گرفت. این پروژه ها شامل محموله های طراحی و ساخته شده توسط دانشجویانی بود که در دو برنامه ملی راکتی در آمریکا موسوم به RockOn  وRockSat-C شرکت کرده اند.

ناسا در بیانه ای اعلام کرد: از طریق این دو برنامه راکتی، دانشجویان مهارتهای لازم برای انجام آزمایشات مختلف مرتبط با پرتابهای راکتی را می آموزند و در عین حال مربیان آنها نیز نکات کلیدی را یادداشت کرده تا از آنها در دوره های آموزشی مورد استفاده قرار دهند.

ناسا در نظر دارد تا از چنین برنامه هایی برای دسترسی هرچه بهتر دانشجویان به فضا و ناشناخته های آن استفاده کند.

در ادامه مأموریت Terrier Improved Orion، پروژه های آزمایشی دانشجویان توسط چتر نجات در آبهای ساحلی اقیانوس اطلس فرود آمدند و قرار است ناسا در ساعات پیش رو عملیات بازیابی آنها را انجام دهد.

راکتهای زیرمداری غالبا جهت دسترسی ارزان به فضا جهت انجام آزمایشهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع مأموریتها راکت تنها برای چند دقیقه در وضعیت بی وزنی قرار می گیرد که در حین آن آزمایشهای مختصری در ارتباط با جاذبه اندک انجام می شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟