دستبرد دولت در بودجه توسعه‌ای کشور، تحت عنوان «روند صلح»!

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 67865

در حالی که زیرساخت‌های افغانستان هنوز به بازسازی نیاز دارد، حکومت در بودجه شش ماهه خود 700 میلیون دلار از بودجه 150 طرح توسعه‌ای کشور را برای وزارت تازه تاسیس صلح که هنوز با عدم مشروعیت روبه روست، اختصاص داده است.

دولت هفته گذشته بودجه شش ماهه خود را برای تصویب به پارلمان ارائه کرد که به دلیل دستبرد دولت در بودجه توسعه‌ای کشور با اکثریت آرای نمایندگان رد شد.

روزنامه «مسیر» به نقل از اعضای پارلمان نوشت: دولت افغانستان در اقدامی غیرقانونی 700 میلیون دلار را که برای 150 پروژه توسعه‌ای اختصاص یافته بود را برداشته و برای وزارت دولت در امور صلح در نظر گرفته است.

این در حالی است که وزارت دولت در امور صلح خارج از تشکیلات دولت افغانستان و بر اساس فرمان رئیس جمهوری و بدون هماهنگی با پارلمان این کشور به صورت فراقانونی ایجاد شده است.

این وزارت‌خانه فاقد تشکیلات بوده و بیشتر به یک نمایندگی یا یک اداره با کارمندانی محدود شبیه می‌باشد اما با این حال اختصاص 700 میلیون دلار برای شش ماه برای این وزارت از سوی کارشناسان پرسش برانگیز دانسته شده است.

هنوز مشخص نیست که وزارت دولت در امور صلح افغانستان در ظرف 6 ماه 700 میلیون دلار را یا به عبارت دیگر روزانه بیش از سه میلیون دلار را چگونه می‌خواهد تحت عنوان «روند صلح» به مصرف برساند.

گفتنی است پارلمان پیش از این هشدار داده بود که وزارت های تازه تاسیس شده از سوی اشرف غنی غیر قانونی بوده و به رسمیت نمی‌شناسد و بودجه‌ای نیز برای آنها اختصاص نخواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟