در گزارش سازمان، افغانستان در رده 169 کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفت

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34988

در تازه ترین گزارش سازمان ملل در مورد کشورهای برتر جهان برای زندگی، افغانستان در بین 188 کشور جهان در رده 169 قرار دارد.

سازمان ملل در گزارشی فهرست کشورهای برتر جهان برای زندگی را منتشر کرده که در این فهرست افغانستان در رتبه 169 کشورهای برتر جهان برای زندگی قرار گرفتند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، سازمان ملل به تازگی در «گزارش توسعه انسانی» فهرست 10 کشور برتر جهان برای زندگی را منتشر کرده است. سازمان ملل با بررسی ویژگی های زندگی مردم –شامل سطح امید به زندگی، تحصیلات، برابری جنسیتی و ثروت — در 200 کشور مختلف جهان، کشورها را رتبه بندی کرده است.

در زیر فهرست 10 کشور برتر جهان برای زندگی منتشر شده است:

1 – ناروی

برای سیزدهمین سال متوالی، ناروی رتبه نخست را از نظر استندردهای زندگی، امید به زندگی و آموزش بدست آورد. شاید این به خاطر نظام صحی پیشرفته این کشور است؛ زیرا سطح امید به زندگی در ناروی به طور میانگین 82 سال است. پیش از این، ناروی در گزارش دیگری از سازمان ملل، رتبه شادترین کشور جهان را هم از آن خود کرد.

2 – استرالیا

آموزش در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. بر اساس گزارش سازمان ملل بیشتر دانش آموزان استرالیا حدود 20 سال به تحصیل می پردازند.

3 – سوئیس

صحت عمومی در این کشور بسیار بالاست. به طور میانگین مردم سوئیس 83 سال عمر می کنند و احتمال ابتلا به بیماری های مالاریا، اچ آی وی و سل در این کشور بسیار پایین است.

4 –  آلمان

بیشتر دانشگاه های آلمان برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان است و بیش از 96 درصد از جمعیت این کشور دستکم تا سطح لیسه آموزش دیده‌اند.

5 – دنمارک

دنمارک از نظر سطح درآمد مردان و زنان رتبه بالایی را دارد. اختلاف درآمد بر اساس جنسیت در دنمارک هم‌اکنون 7.8 درصد برای کارکنان تمام وقت است. برای مقایسه می‌توان گفت این رقم در آمریکا 17.9 درصد است.

6 –  سنگاپور

امید به زندگی در سنگاپور بالاست. به طور میانگین مردم در این کشور 83 سال عمر می‌کنند.

7 – هالند

این کشور یکی از پایین‌ترین ارقام نابرابری حقوقی در جهان را دارد (12.4 درصد) و از اواسط دهه 1990 تاکنون رقم نابرابری حقوقی آن با کاهش همراه بوده است.

8 –  ایرلند

در ایرلند آمار جرم و جنایت بسیار پایین است. آمار قتل به ازای هر 100 هزار نفر فقط 1.1 است.

9 –  ایسلند

مردم ایسلند امید به زندگی بالایی دارند و به طور میانگین 82.7 سال عمر می‌کنند.

10 – کانادا

سطح آموزش در این کشور بسیار بالاست. بیش از نیمی از شهروندان کانادا فارغ التحصیل دانشگاه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟