در پی قطعی اینترنت در ایران حساب بانکی 200 صراف افغانستانی از دسترس خارج شد

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 71199

«جاوید مبارز»، دبیر اتاق بازرگانی هرات می گوید در پی قطعی اینترنت در ایران از چهار روز قبل به اینسو، تجار افغانستانی نتوانستند وارد حساب‌های خود شده و انتقال پول انجام دهند.

وی افزود: به دلیل آنکه تجار افغان بیشتر خریدشان از شرکت‌های ایرانی است، قطعی اینترنت آنها را با مشکل جدی مواجه کرده و در طول این سه روز نتوانستند هیچ‌گونه پولی جابجا کنند و هیچ‌گونه عملیات بانکی را نمی‌توان انجام داد.

مبارز ادامه داد: بیش از 200 صراف افغانستانی در بانک‌های ایرانی حساب دارند که در این مدت نتوانستند پولی را به ایران بفرستند.

دبیر اتاق بازرگانی هرات خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود، مسیر خرید افغان‌ها از ایران تغییر می‌کند و از همسایه‌های دیگر مانند چین اقدام به خرید خواهند کرد.

مبارز همچنین ادامه داد: اگر این مشکل حل نشود، ناچاریم تا آن را از طریق نامه رسمی به کنسولگری ایران در هرات و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان پیگیری کنیم.

به گزارش فارس، در پی قطعی اینترنت در ایران، حساب بانکی صرافان در هرات افغانستان که با ایران مبادله ارزی دارند، از دسترس خارج شد.

به دنبال اعلام افزایش قیمت بنزین در ایران، برخی از مردم این کشور که به این موضوع اعتراض داشتند دست به تظاهرات‌ و تجمعاتی در شهرهای مختلف ایران زدند. بر همین اساس از چهار روز پیش تاکنون، دسترسی به اینترنت در تعدادی از شهرهای ایران محدود شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟