در نتیجه بمباران هواپیماهای آمریکایی در ارزگان هشت پولیس کشته شد

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15736

مقامات در ارزگان مى گويند؛ هشت پوليس يک پوستۀ امنيتى شهر ترينکوت مرکز ولايت ارزگان، در حملۀ هوايى نيروهاى امريکايى کشته شده است.

اين رويداد عصر روز گذشته ( یکشنبه) در منطقۀ څاگى شهر ترينکوت که در مسير شاهراه کندهار موقعيت دارد، صورت گرفته است.

حاجى رحيم الله، قوماندان کندک محافظت شاهراه ارزگان به تاريخ (٢٩ سنبله) به آژانس خبرى پژواک گفته است که نيروهاى امريکايى، بر يک پوستۀ آنها در اين منطقه بمباران کرده بودند.

موصوف افزود: “زمانیکه ساير نيروهاى ما به پوسته رسيدند، يک پوليس در بمباران کشته شده بود؛ اما همزمان با رسيدن ما يک حملۀ ديگر هوايى بر پوستۀ مذکور صورت گرفت که در نتيجۀ آن هفت همکار ديگر ما به شهادت رسيدند.”

حاجى رحيم الله ضمن ابراز تاسف در مورد اين رويداد، انتقاد نمود که در مناطق نزديک طالبان مسلح مستقر اند و پرچم هاى سفيد آنها در حالى اهتزاز اند؛ اما با وجود آن نيز فقط پوليس هدف قرار مى گيرد.

جنرال چارلز کلیولند، یکی از سخنگويان نيروهاى امريکايى در کابل مى گويد که نيروهاى آنها روز گذشته حملۀ هوايى را زمانى انجام داده اند که همکاران افغان آنها هدف حملات مخالفين مسلح قرار گرفته بوده اند.

منبع افزوده است: “ما نمى دانيم که افراد مسلح مذکور که بر نيروهاى افغان فير مى کرده اند، چه کسانی بوده اند؛ اما نيروهاى افغان و امريکايى حق دارند که براى دفاع از خود عمل متقابل انجام دهند.”

‌طالبان مسلح نيز گفته اند که شمارى از پوليس در حملات هوايى نيروهاى امريکايى کشته شده اند.

قابل ذکر است که قبل از اين نيز شمارى از سربازان افغان در حملات هوايى نيروهاى امريکايى در مناطق مختلف کشور کشته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟