در دیدار والی و تعدادی از وکلای دایکندی با رئیس اجرایی، مشکلات این ولایت مورد بحث و بررسی قرار گرفت

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16624

در دیدار داکتر عبدالله رئیس اجرایی با والی دایکندی و تعدادی از نمایندگان این ولایت در پارلمان، مشکلات این ولایت مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ رئیس اجرایی وعده سپرد تا در حد توان حکومت و براساس امکانات موجود در باره حل مشکلات ولایت دایکندی در زمینه‌های مختلف توجه صورت گیرد.

در خبرنامه ریاست اجرایی که به نشر سپرده شده آمده است که؛ داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه با معصومه مرادی والی ولایت دایکندی، نمایندگان شورای ملی و شورای ولایتی و فعالان جامعه مدنی این ولایت دیدار کرد. در این دیدار مشکلات ولایت دایکندی در بخش‌های مختلف به‌ویژه میدان هوایی، معارف، صحت، تجهیز نیروهای امنیتی، سرک، بازسازی، تقویت واحدهای اداری و انرژی برق به بحث و بررسی گرفته شد.

معصومه مرادی والی ولایت دایکندی در گزارش مختصر در باره وضعیت دایکندی گفته است که حکومت محلی برای ارائه خدمات بهتر تلاش می‌ورزد اما حل مشکلات و رسیدگی به خواسته‌های مردم نیازمند همکاری حکومت مرکزی است که بیشتر باید توجه و همکاری صورت گیرد.

در خبرنامه گفته شده؛ نمایندگان مردم دایکندی در شورای ملی از رئیس اجرائیه کشور خواسته‌اند: در باره امور انکشافی، مشکلات امنیتی در ولسوالی‌های سرحدی این ولایت، تقویت ولسوالی نومیش، افتتاح ولسوالی پاتو، آسفالت راه‌های مواصلاتی و گسترش میدان هوایی توجه جدی نماید به دلیل اینکه باشندگان این ولایت با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند.

رئیس اجرائیه کشور بعد از استماع خواسته‌های نمایندگان ولایت دایکندی وعده سپرد: حکومت در حد توان و براساس امکانات موجود در باره حل مشکلات ولایت دایکندی در زمینه‌های مختلف توجه می‌کند، در باره پروژه‌های انکشافی و بازسازی سرک‌ّ‌ها به وزارت مالیه هدایت می‌دهد تا شامل بودجه ملی شود.

رئیس اجرائیه کشور در اخیر تاکید کرد: در باره مشکلات امنیتی، تجهیز نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های سرحدی، گسترش میدان هوایی و احداث بندهای برق در ولایت دایکندی در جلسه شورای وزیران و کابینه بحث صورت می‌گیرد تا اقدامات لازم انجام شود.

دایکندی یکی از عقب مانده ترین ولایت های افغانستان است که با وجود هزینه چند ده میلیارد دالری در افغانستان، ولی هنوز این ولایت از ابتدایی ترین امکانات بی بهره است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟