در دیدار عبدالله و ماتیس بر برگزاری انتخابات در خلال دو سال آینده تاکید شد

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33332

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در سفر به آمریکا با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه پارلمانی و ریاست جمهوری تاکید کردند.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر اعلامیه نوشته است، عبدالله رییس اجرایی، بعد از ظهر روز (چهارشنبه ۲۴ عقرب ۱۳۹۶)‌ با جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در پنتاگون ملاقات کرد.

در دیدار این دو مقام بر ادامه مبارزه با فساد و تدویر انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری‌عادلانه‌، شفاف و سراسری در خلال دو سال آینده تاکید نمودند.

در این نشست، رییس اجرایی از همکاری‌ها و قربانی‌های حکومت و مردم ایالات متحده امریکا، به ویژه قوای مسلح این کشور در مبارزه با تروریسم و کمک به مردم افغانستان سپاس‌گزاری و قدردانی نمود.

رییس اجرایی استراتژی ایالات متحده امریکا برای افغانستان و منطقه را یک گام مهم، ارزنده و تاریخی تلقی کرد. عبدالله ابراز امیدواری کرد که در سایه این طرح و همکاری‌های جدی میان افغانستان و منطقه به طرف ثبات و استقرار حرکت نماید.

وزیر دفاع امریکا در این نشست از تعهدات اخیر کشورهای ناتو برای افغانستان و مبارزه با تروریسم اظهار خرسندی نمود و این حرکت را نشانه ارزشمندی از حمایت بین‌المللی و پیام به موقع به طالبان و حامیان آن گروه قلمداد نمود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟