در دیدار با غنی: وزیر دفاع استرالیا بر حمایتش از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14762

ماریسه هاینه وزیر دفاع استرالیا در دیدار با محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور بر حمایتش از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرد و گفت که  کشورش در چوکات مأموریت حمایت قاطع، تا سال ۲۰۲۰ به کمک‌های مالی‌اش به منظور تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان، ادامه می‌دهد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نگاشته است که اشرف غنی عصر امروز با سناتور ماریسه هاینه وزیر دفاع آسترالیا و هیئت همرایش در ارگ دیدار نموده است.

وزیر دفاع آسترالیا در خصوص تداوم همکاری‌های کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان به‌ویژه در بخش نظامی به رئیس جمهور کشور معلومات ارائه نموده گفت، آسترالیا برای کمک به افغانستان و توسعه اقتصادی این کشور متعهد است.

ماریسه هاینه گفت، ۲۷۰ تن از نیروهای نظامی آسترالیا که در افغانستان مشغول آموزش و ارتقاء ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشند، پس از سال ۲۰۱۶ نیز به این کشور باقی می‌مانند.

اشرف غنی، از همکاری‌های دوامدار آسترالیا برای افغانستان در بخش‌های مختلف به‌ویژه از فعالیت‌ها و قربانی‌های نیروهای آسترالیای در ولایت ارزگان، و همچنان آموزش نیروهای خاص، تشکری کرد.

رئیس جمهور کشور با تأکید گفت، افغانستان سیاست خارجی‌اش را بر اساس منافع ملی، منطقوی، و فضای اعتماد عیار می‌سازد. وی افزود که فضای اعتماد و بستر مشترک اقتصادی میان کشورها می‌تواند، صلح و ثبات را در منطقه تأمین کند.

استرالیا از کشورهایی است که نیروهایش در چهارچوب حمایت قاطع از ارتش ملی تا سال 2020 در افغانستان خواهد ماند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟