در دو حادثه جداگانه؛ جسد دو زن در هرات یافت شد و در قندهار زنی توسط شوهرش به آتش کشیده شد

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17852

در دو حادثه جداگانه یکی در هرات و دیگری در قندهار، دو زن کشته و یک خانم دیگر از سوی شوهرش به آتش کشیده شد، مسئولان امنیتی در هرات می گویند؛ جسد دو زن را از ولسوالی گذره هرات پیدا کردند. در حادثه دیگر در منطقه قلعه فصیل شهر قندهار یک زن توسط شوهرش با پاشیدن پطرول بر بدنش آتش زده شد.

در حادثه اول در شهر هرات؛ جسد دو زن در ولسوالى گذرۀ این ولايت که به شکل مرموز به قتل رسيده اند، امروز به دست پوليس افتاد.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی پولیس هرات، گفته است که اين واقعه، شب گذشته در دشت سی اوشان ولسوالی گذره، به وقوع پيوسته  است.

ولی زاده افزود که تاکنون علت این قتل معلوم نیست؛ اما تحقیقات پولیس برای روشن شدن این رویداد آغاز شده است.

در حادثه دیگر؛ مسؤولان محلی در قندهار از آتش زدن یک زن از سوی شوهرش در این ولایت خبر می‌دهند. آنان می‌گویند، عبدالولی باشندۀ منطقۀ «قلعۀ فصیل» شهر قندهار  پس از پاشیدن پترول بر بدن خانمش او را آتش زده است.

مسؤولان محلی، انگیزۀ این رویداد را خشنونت‌های خانواده‌گی عنوان می‌کنند.

صمیم خپلواک، سخنگوی والی قندهار گقته است عبدالولی بیکار است و این رویداد هنگامی رخ داده که خانمش از دادن پول به وی سرباز زده، و شوهر این خانم فعلا در بازداشت پولیس به سر می‌برد.

دکتر محمدویس، مسؤول شفاخانۀ حوزه‌یی شهر قندهار می‌گوید، حدود 60 درصد بدن این زن سوخته و وضعیتش نگران کننده است.

این زن به گفتۀ خودش 9 فرزند دارد و با کارکردن در خانه‌های مردم اقتصاد خانواده‌اش را می‌چرخاند. او خواهان مجازات شوهرش از سوی نهادهای عدلی و قضایی است.

مسؤولان امور زنان و کمیسیون ساحه‌یی حقوق بشر قندهار با نکوهش این رویداد خواهان اقدامات جدی حکومت برای جلوگیری از ادامۀ خشونت‌ در برابر زنان اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟