در درگیری با داعش یک سرباز امریکایی کشته و چند کوماندوی ارتش زخمی شده است

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29082

در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و نیروهای خارجی ناتو در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار در شرق کشور، یک سرباز آمریکایی کشته و چندین کوماندوی افغان زخمی شده است. همچنین در این درگیری ها و حملات هوایی حدود 45 داعشی به هلاکت رسیده است.

ناتو و مقام‌های محلی در ننگرهار گفته اند که در جریان درگیری‌ها و حملات هوایی، یک سرباز امریکایی و ده‌ها داعشی در ننگرهار کشته و چند سرباز کوماندوی افغان زخمی شده اند.

مأموریت حمایت قاطع، با نشر خبرنامه‌ای تأیید کرده است، یک امریکایی که روز چهارشنبه در جریان عملیات مشترک نیروهای خارجی و افغان در شرق افغانستان زخمی شده بود، جان داد.

خبرنامه گفته است که برخی سربازان امریکایی و افغان نیز در جریان درگیری دیروز زخمی شده اند که تحت مداوا قرار دارند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت که یک سرباز امریکایی در اثر درگیری مسلحانه نیروهای مشترک خارجی و افغان با افراد داعش در دره مامند ولسوالی اچین این ولایت کشته شده است.

خوگیانی همچنان افزود “چند سرباز کوماندوی ما هم زخمی شده اند و این سرباز امریکایی کشته شده است”.

او آمار دقیق کوماندوهای افغان را که در جریان نبرد دیروز زخمی شده اند، بیان نکرد.

حضرت حسین مشرقی‌وال، سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار گفت که نبرد در اچین جریان دارد و مواضع داعش از زمین و هوا هدف قرار می‌گیرند.

او افزود “در مکرانه ناوقت دیروز حملات هوایی هم شده و جنگ هم، در مجموع ۴۵ داعشی کشته شده و به مردم ملکی و نیروهای افغان آسیبی نرسیده است”.

نیروهای مشترک افغان و مأموریت حمایت قاطع اکنون در ولسوالی‌های اچین و ده بالای ولایت ننگرهار عملیات‌های ویژه ضد داعش را به پیش می‌برند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟