در خواست همکاری «عبدالله» از سازمان شانگهای برای مبارزه با تروریزم

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 70551

رییس‌اجراییه حکومت وحدت ملی در هجدهمین نشست سران کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای، از کشورهای عضو این سازمان خواست در راستای مبارزه با هراس‌افگنی همکاری کنند.

عبدالله در این نشست ابراز داشت: «ما پیشنهاد می‌کنیم تا سازمان همکاری‌های شانگهای اقدامات لازم را برای اتخاذ استراتیژی سازمان برای مقابله با تروریزم و جلوگیری و مهار این پدیدۀ شوم در منطقه با تعاون و همکاری مشترک و بنیادی روی دست گیرد.»

ریس‌اجراییه افزود که افغانستان در خط نخست مبارزه با هراس‌افگنی قرار دارد و نیاز است که در این راستا کشورهای منطقه و فرا منطقه، افغانستان را پشتیبانی کنند.

با این همه، آقای عبدالله تأکید کرد که برای تأمین صلح در افغانستان نیز تلاش‌هایی جریان دارد و موفقیت این تلاش‌ها، مستلزم اجماع داخلی در افغانستان و کمک کشورهای ذیدخل در روند صلح افغانستان است.

به نوشته طلوع؛ او در ادامه بیان داشت: «تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و راه حل سیاسی برای پایان جنگ و خشونت‌ در افغانستان ادامه دارد. مردم افغانستان از تلاش‌هایی‌که به صلح عادلانه، دایمی و با اعتبار منتهی گردد، حمایت می‌کنند. برای دست‌یافتن به صلح باید همه طرف‌ها به خواست و اراده مردم پای‌بند باشند. ما برای تقویت اجماع داخلی در راستای دست‌یافتن به صلح تلاش می‌کنیم و امیدواریم با تمام طرف‌های منطقه‌یی و بین‌المللی که از جهت‌یابی صلح در مسیر درست حمایت می‌کنند، به صورت مشترک کار نماییم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟