در بحبوحه تنش‌ها، روسیه امروز مانورهای موشکی انجام می‌دهد

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 127551
پوتین

وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مانورهایی روز شنبه برای آزمایش آمادگی جنگی و تسلیحاتی نیروهای اتمی و غیراتمی‌ این کشور برگزار می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مانور نیروهای بازدارندگی استراتژیک از قبل برنامه‌ریزی شده بود تا آمادگی فرماندهی نظامی و نهادهای کنترل، نیروهای جنگی، نیروهای کشتی‌های جنگی و ناوهای موشکی استراتژیک و همچنین قابلیت اطمینان تسلیحات نیروهای استراتژیک اتمی و غیراتمی بررسی شود.

براساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، نیروهای هوافضا، نیروهای منطقه نظامی جنوبی، نیروهای موشکی استراتژیک و یگان‌های شمالی و دریای سیاه در این مانورهای شرکت خواهند کرد. نیروهای منطقه نظامی جنوبی و یگان دریای سیاه در نزدیکی اوکراین عملیات انجام می دهند.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی Zvezda، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شخصا بر این آزمایش‌ها نظارت خواهد داشت.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده، چنین مانورهایی حتی چنین پرتاب‌های آزمایشی بدون حضور رئیس جمهور غیرممکن است.  

روسیه روز پنجشنبه هشدار داد، اگر آمریکا با تقاضاهای امنیتی‌اش موافقت نکند، احتمالا مجبور خواهد شد به صورت نظامی واکنش نشان دهد.

یکی از این درخواست‌های امنیتی ممنوعیت دائمی اوکراین و گرجستان از پیوستن به ناتو است؛ مساله‌ای که آمریکا از موافقت با آن امتناع کرده است. روسیه در هفته‌های اخیر بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده و اوکراین، ناتو، آمریکا و دیگر کشورهای غربی هشدار داده‌اند که هر لحظه ممکن است جنگی در بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟