در باب حمله اخیر بر کارمندان برشنا

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: امنیت و حوادثدیدگاه
  • شناسه مطلب: 85378

نمیخواهم باور کنم اما برخی نوشته اند، پشت سر بی برقی های کابل و کشتن کارمندان بخش ترمیم برشنا در منطقه ای که پایه های ولتاژ بلند تخریب شده، جنگ اقتصادی و نیروهای غیر طالب مشغول هستند و با توجه به ارزان شدن تیل، تیشه به ریشه برشنا می زنند.

فکر می کنم حتی باورش غیر انسانی باشد که کسی به خاطر سودش در فروش نفت، زندگی انسانی را بگیرد اما در این کشور، انواع جور و ستم دیده شده.

روزی در یکی از وزارت خانه ها دو نفر در مورد کسی گفتند که کمپنی لوژستیکی داشت و مواد سوخت امریکایی ها را تامین می کرد و حالا خارج از این کشور در راحتی تمام زندگی می کند.

گفتند که او سه نوع سود از این معامله می گرفت. ١- سود قرارداد از امریکایی ها از فروش تیل، ٢- گاهی وقت ها نفتکش های کهنه را استخدام می کرد و آتش می زد و مدعی می شد که طالبان آتش زده و پول نفتکش جدید را می گرفت، ٣- گاهی وقت ها برای راست نمایی و تداعی خطر کارش نزد امریکایی ها، با طالبان تبانی می کرد و می گفت فلان قطار تیل من را بزنید. در این حملات معمولا سه یا چهار سرباز محافظ قطار کشته می شدند. او حدود٢٠ هزار دالر برای خانواده های سربازان از امریکایی ها می گرفت اما ١٠ هزار دالر به انان می داد. یعنی هم جوان مردم را به کشتن می داد و هم حتی از پول خون او می دزدید.

حالا انتظار داریم با وجود این همه جنایت که هر کسی به اندازه قدرتش انجام داده، حقوق بی شماری را تلف کرده و دل مظلومان بی شماری را آتش زده، این جنایات ما تاثیری روی سرنوشت ما نگذارد و این کشور آرام شود.

شجاع محسنی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟