در اولین روز کاری پارلمان چه گذشت؟

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 9301

نمایندگان شورای ملی‌، پس از ۴۵ روز رخصتی تابستانی به مجلس برگشتند و روز اول جلسات‌شان را در پیوند به گسترش ناامنی‌ها و تحرکات افراد وابسته به گروه داعش در کشور آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از 8 صبح، برخی از نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت موجود امنیتی در کشور ابراز نگرانی کرده‌ گفته‌اند که دولت با همکاری مردم باید برنامه‌های جدی را برای سرکوب تروریستان روی دست گیر‌د.

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس در نخستین جلسۀ عمومی دیروز (دوشنبه، ۱۶ سنبله) مجلس از وضعیت امنیتی کشور به‌شدت انتقاد کرده، وضعیت کنونی را برای کشور نگران‌کننده خواند. رییس مجلس گفت: «افغانستان گرفتار توطئه بزرگ بین‌المللی شده است. افراد خارجی از ملیت‌ها و کشورهای گوناگون در کشور حضور دارند و همه‌روزه با بی‌رحمانه‌ترین شیوه‌ها، مشغول ریختن خون زنان، جوانان و کودکان ما هستند.» با این‌حال عبدالظاهر قدیر، معاون اول این مجلس از حضور و فعالیت مسلحانه گروه داعش در ولایت‌های شرقی کشور ابراز نگرانی کرده، ‌علیه آنان اعلام جنگ کرد. او هشدار داد که اگر دولت تا پانزدهم عید سعید قربان، برای سرکوب داعش اقدام نکند، آن‌ها خودشان با استفاده از امکانات‌شان، علیه این گروه بسیج خواهند شد.

از شش ماه به این‌سو، برخی از افراد در مناطق مختلف کشور زیر نام گروه تروریستی داعش دست به انجام برنامه‌های تر‌وریستی می‌زنند که از سوی دولت افغانستان تأیید شده‌ است. به گفتۀ قدیر، در حال حاضر، ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار به مرکز اصلی داعش تبدیل شده است.

در همین‌حال، نشست عمومی مجلس سنا امروز قرار است برگزار شود. یازدهمین اجلاس شورای ملی در حالی برگزار می‌شود که قانون اساسی تنها ده اجلاس را که شامل پنج سال کاری می‌شود، پیش‌بینی کرده، اما این اجلاس، مجلس را وارد سال ششم می‌کند. بر اساس قانون، باید حالا دور هفدهم شورای ملی به کارش آغاز می‌کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟