چهار کارمند سفارت امارات متحده عربی در انفجار مهمانخانه والی قندهار، جان باختند

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16943

مسئولان امنیتی ولایت قندهار می‌گویند که آمار کشته شدگان حمله تروریستی به مهمانخانه والی این ولایت، به یازده تن و تعداد زخمیان آن به  12 تن رسیده است در بین کشته شدگان این حادثه چهار تن از کارمندان سفارت امارات متحده عربی در کابل نیز دیده می شود.

دو انفجار دیشب در مهمانخانه والی قندهار رخ داد که در این رویداد همایون عزیزی، والی قندهار و جمعه محمدعبدالله الکعبی، سفیر امارات متحده عربی در افغانستان نیز زخمی شدند.

جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار امروز چهارشنبه، 22 جدی گفته است که در این حمله ۱۱ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

گفتنی است در بین کشته شدگان حادثه مهمانخانه والی نذیر احمد قریشی سکرتر رئیس جمهور سابق حامد کرزی نیز شامل است، قریشی دیپلومات در کشور آمریکا بوده است.

وی افزوده که وضعیت صحی والی قندهار و سفیر امارات متحده عربی قناعت بخش بوده و چندین کارمند سفارت امارات و باشنده قندهار شامل کشته شد‌گان هستند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود گفته است در بین قربانیان حادثه مهمانخانه والی قندهار 5 کارمند سفارت امارات متحده عربی که به همراه سفیر این کشور به قندهار سفر کرده بودند نیز شامل است.

وزارت خارجه امارات متحده عربی، حمله به مهمانخانه والی قندهار را محکوم و زخمی شدن سفیرش را تائید کرده است.

گفته می شود که هنگام انفجار در این مهمانی فرمانده پولیس قندهار و رییس امنیت ملی این ولایت نیز حضور داشته اند.

سفیر امارات متحده عربی روز گذشته به ولایت قندهار در جنوب کشور رفته بود تا ساختمان یک دارالایتام را در این شهر افتتاح  کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.