درگیری های شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی آقچه

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27930

مقامات در ولایت جوزجان می‎گویند که جنگ شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در اطراف ولسوالی آقچه ولایت جوزجان از سه روز به این‌طرف هنوز هم ادامه دارد.

به‌گفته مقامات محلی جوزجان در این مدت تلفات سنگین به طالبان وارد شده و شماری هم در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان، گفته است که از روز گذشته به این‌طرف ۳۰ جنگجوی طالبان کشته و ۱۵تن دیگر شان زخمی شده‎اند.

غفوری می‎گوید در بین کشته شده‎ها معاون والی طالبان برای ولایت بلخ، ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی خمآب و رئیس محاکم‌شان در ولسوالی آقچه نیز شامل اند.

او افزود “طالبان کشته و زخمی زیاد دارند و در کنار این همه دو نفر ماین‌گذار شان نیز می‎خواستند ماین‎ها را جابه‌جا نمایند در اثر انفجار ماین کشته شدند و دشمن کاملاً شکست خورده، عملیات ما جریان دارد.”

اما طالبان این ادعای نیروهای امنیتی را رد می‎کنند.

درین حال شاهدان عینی می‎گویند که شماری زیادی از افراد طالبان از ولایات سرپل و سمنگان به‌خاطر نجات جان طالبان گیر مانده که در محاصره نیروهای افغان از سه روز به این‌سو قرار دارند آمده‎اند تا از طریق قریه کوکلداش ولسوالی فیض‌آباد وارد محل جنگ شوند.

اما سخنگوی والی جوزجان می‎گوید که دیگر طالبان توان مقاومت را در مقابل نیروهای امنیتی نداشته و به‌زودی این منطقه از وجود طالبان مسلح پاکسازی خواهد شد.

مسئولان می‎گویند ولسوالی آقچه جوزجان که در قسمت شمال مسیر سرک حلقوی مزار-شبرغان قرار دارد این ولسوالی شاهد چندین حمله تهاجمی طالبان در سال‎های گذشته نیز بود که حالا هم طالبان قصد حمله بالای این ولسولی را داشتند، اما موفق نشدند.

کارشناسان نظامی به این باور اند که طالبان با ختم کشت و کار و جمع‌آوری حاصل تریاک و عشر و زکات فصل جنگ را درین مناطق آغاز کردند که تا خود را از طریق ولسوالی‎های آقچه، مردیان و فیض‌آباد به مناطق سرحدی کشورهای همسایه ازبکستان و ترکمنستان برسانند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟