درگیری های شدید بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالب در ولسوالی سنگین هلمند

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17516

جنگجویان طالب حملات شان از روز گذشته بر مرکز ولسوالی سنگین ولایت هلمند آغاز کردند و درگیری میان این گروه و نیروهای امنیتی افغان تاکنون جریان دارد.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند، گفته است بر اساس معلومات اولیه، در این نبرد تا کنون ۱۳ جنگجوی طالب کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند. اما او در مورد شمار تلفات قوای امنیتی افغان، معلوماتی ارائه نکرد.

تورن جنرال ولی‌محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند، می گوید مخالفین مسلح با حفر تونل‌هایی از منازل مسکونی، بر کمربندهای امنیتی ولسوالی حمله کرده اند.

جنرال احمدزی گفت “مخالفین مسلح از منازل مردم تونل‌های زیرزمینی را به چند پوستۀ امنیتی کشیده بودند. با استفاده از این راه مواد انفجاری را جابه‌جا ساخته و حملات انفجاری دادند. نبرد هنوز جریان دارد، کشته و زخمی نیز وجود دارد. اما ارقام دقیق هنوز به دست نیست. نیروهای اضافی به محل رسیده اند و به زودی جنگ را مهار خواهند کرد”.

سنگین در شمال لشکرگاه یکی از ولسوالی‌های ناامن است. ولسوالی موسی‌قلعه در همسایگی سنگین، از قبل در تصرف طالبان است و به شمول کجکی، ولسوالی غورک نیز در جوار این ولسوالی قرار دارد که از محلات مهم برای مخالفین مسلح و قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شود.

قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند گفت، مخالفین مسلح می‌خواهند که از ولسوالی‌ های شمالی هلمند و قندهار به سوی هلمند جنوبی بروند و راه رفت‌ و برگشت را برای شان باز کنند، اما نیروهای امنیتی جلو این کار را گرفته اند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟