درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی در فاریاب

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 41312

به گزارش خبرگزاری اطلس،به گفته منابع محلی مرکز ولسوالی بلچراغ در محاصره نیروهای شورشی قرار دارد.

منابع محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان گفته‌اند که حمله گسترده نیروهای شورشی وابسته به گروه طالبان در ولسوالی “بل‌چراغ” این ولایت و درگیری آنها با نیروهای دولتی، تلفات هر دو طرف را در پی داشته است و اکنون مرکز این ولسوالی در محاصره نیروهای شورشی است.

دادالله رحمانی، فرمانده نیروهای خیزش مردمی این ولسوالی  گفته است که در این حمله ۹ نفر از نیروهای خیزش مردمی کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: که در این درگیری ۳۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی از سوی طالبان به اسارت گرفته شده‌اند.

وی مدعی شد که در این درگیری ۶۰ نفر از جنگجویان طالبان نیز کشته شده‌اند.

صبغت الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب گفت جنگجویان گروه طالبان که شمار آنها به حدود دو هزار نفر می‌رسیدند، شب گذشته (۱۷ ثور/اردیبهشت) به روستای “کولیان” ولسوالی بل‌چراغ حمله کردند و این روستا را به تصرف درآوردند.

وی افزود: که درگیری میان نیروهای شورشی و خیزش مردمی در این منطقه از یک سال و نیم گذشته ادامه داشت و در این مدت دولت مرکزی به درخواست کمک نیروهای خیزش مردمی، جواب مثبت نداده‌ است،وی همچنان موقعیت این ولسوالی را استراتژیک و با اهمیت خواند.

صبغت الله افزود که ولسوالی بل‌چراغ فاریاب با ولسوالی‌ درزآب ولایت سرپل که مقر اصلی افراد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، هم‌مرز است. این ولسوالی همچنین با ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل و نیز با ولسوالی‌های گرزیوان و پشتون‌کوت ولایت فاریاب هم مرز است.

به گفته آقای سیلاب در صورت سقوط بلچراغ به دست شورشیان احتمال ناامن شدن ولایت‌های سرپل، جوزجان و فاریاب وجود دارد،در این درگیری ها به غیر نظامیان آسیب نرسیده‌ است.

گروه طالبان هم مدعی شده اند که مرکز ولسوالی بل‌چراغ را تصرف کرده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟