درگیری مسلحانه طالبان در هرات/افزایش اختلافات داخلی طالبان

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9013
طالبان

انتخاب ملا اختر منصور به رهبری طالبان با مخالفت شماری از چهره‌های برجسته این گروه مواجه شده است
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بی بی سی، یک فرمانده وابسته به گروه طالبان در ولسوالی شیندند ولایت هرات در غرب افغانستان به  بی بی سی گفته است که نیروهای وفادار به ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید این گروه با افراد او در این ولسوالی درگیر شده‌اند.

این فرمانده طالبان که خود را “حیدری” می‌نامد و به گفته خودش از بیعت با ملا اختر سر باز زده، گفته است که ۳ نفر از نیروهای او و ۲ نفر از طرف مقابل در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

پلیس ولایت هرات درگیری داخلی میان طالبان در ولسوالی شیندند را تایید کرده اما تعداد کشته‌ها را ۳ نفر اعلام کرده است.

این دومین مورد درگیری میان نیروهای طرفدار ملا اختر با مخالفان او در یک هفته اخیر است.

عطا جان حق بیان، رئیس شورای ولایتی زابل گفت که نیروهای وفادار به ملا منصور در این ولسوالی به افراد وابسته به ملا منصور دادالله، رهبر محاذ فدایی تحریک طالبان گفته‌اند یا با رهبر جدید این گروه بیعت کنند یا با آنها مانند دشمن رفتار خواهد شد.

دادالله، رهبر جدید گروه طالبان را به “دست داشتن در قتل” ملا محمد عمر، رهبر پیشین این گروه متهم کرده است.

در همین حال روزنامه اکسپرس تریبیون، چاپ پاکستان به نقل از مولوی احمد ربانی، رئیس هیاتی از اعضای بلندپایه طالبان که سرگرم میانجی‌گری در اختلافات به وجود آمده در انتخاب رهبر جدید این گروه است، نوشته است که این هیات تا پایان امروز به ملا اختر منصور فرصت داده تا به آنها صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد رهبری طالبان را بدهد.

آقای ربانی به این روزنامه گفته است که پیشتر تمام طرف‌های مخالف، برای پیدا کردن راهی برای حل اختلافات، به این هیات صلاحیت داده بودند اما ملا اختر منصور این امر را به مشورت با همکارانش موکول کرده بود.

این عضو گروه طالبان با اشاره به اینکه انتظار برای دریافت پاسخی از ملا اختر طولانی شده، گفته است: “اگر آنها (منصور و همکارانش) به این درخواست جوابی ندهند، علما تصمیم خود را خواهند گرفت.”

انتخاب ملا اختر منصور به رهبری طالبان با مخالفت شماری از چهره‌های برجسته این گروه مواجه شده است. گفته می‌شود پسر و برادر رهبر پیشین طالبان نیز در میان مخالفان ملا منصور هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟