درگیری فیزیکی در سومین روز روند تشریح برنامه های کاری نامزد وزیران در مجلس

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2817

اکلیل حکیمی، نامزد وزارت مالیه، عبدالرحمان صلاحی، نامزد وزارت انرژی و آب و خلیل صدیق نامزد ریاست بانک مرکزی افغانستان امروز برای تشریح برنامه هایشان به مجلس نمایندگان خواسته شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، موضوع داشتن تابعیت دوگانه نامزد وزیران کابینه در این جلسه باعث ایجاد تنش میان اعضای مجلس شد.

شکیبا هاشمی، نماینده مردم قندهار در این جلسه گفت: “هیات اداری مجلس نمایندگان باید نام کسانی که روز پنج شنبه با جمع اوری امضا خواهان لغو مصوبه رد نامزدان دارای تابعیت دوگانه شده بودند را در اختیار رسانه ها قرار گیرد تا مردم تمامی نمایندگان را متهم به معامله گری نکنند.”

بانو هاشمی تاکید کرد که از ۱۲۶ نفر از اعضای مجلس نمایندگان امضا جمع آوری شده تا مصوبه تصویب شده را لغو کنند.
این گفته های بانو هاشمی با واکنش لیلما ولی حکیمی، نماینده مردم ننگرهار در مجلس روبرو شد و هر دو به درگیری فیزیکی پرداختند.

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفت: “امضاهای جمع شده از سوی اعضای مجلس تا هنوز در اختیار هیات اداری قرار نگرفته و مصوبه تصویب شده هنوز به قوت خود باقی است”.

پس از برخورد فیزیکی میان شکیبا هاشمی و لیلما ولی حکیمی، نیروهای امنیتی آنان را از مجلس اخراج کردند.

مجلس نمایندگان پیش از اعلام کابینه اشرف غنی، مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن، به نامزد وزیران دارای تابعیت دوگانه رای تایید داده نخواهد شد.

این مجلس چندی پیش هفت تن از نامزد وزیران کابینه جدید را به دلیل داشتن تابعیت دوگانه رد کرد و از ریاست جمهوری خواست تا به جای آنان، افراد دیگری معرفی شود.

شماری از نمایندگان در جلسه امروز نیز نسبت به داشتن تابعیت دوگانه نامزد ریاست بانک مرکزی اعتراض کردند و عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان به دنبال این اعتراضات، از خلیل صدیق خواست تا مجلس را ترک کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟