درگیری در میدان وردک،باعث مسدود شدن شاهراه هرات-کابل شد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27938

مقامات در ولایت میدان وردک و غزنی می‌گویند که شاهراه کابل – هرات بر اثر درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان، در ولسوالی سید آباد میدان وردک، مسدود شده است.

در حال حاضر درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در دو ساحه سلطان‌خیل وشاتوی ولسوالی سید آباد، ولایت میدان وردک جریان دارد.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان وردک گفته است” جنگ جریان دارد و مخالفین دولت موتر‌های لاری بزرگ را در مسیر سرک توقف داده و کلیدهای موترها را در نزد خود گرفته اند”.

گرچند آقای منگل، شمار موترها ومسافرین گیر مانده دراین شاهراه را مشخص نکرد؛ اما افزود که تعداد زیادی موترهای باربری توسط مخالفین مسلح توقف داده شده است.

عبدالرحمان منگل گفت که دراین درگیری به نیروهای امنیتی افغان و افراد ملکی کدام آسیبی نرسیده است؛ اما از تلفات مخالفین مسلح تا کنون خبری در دست نیست.

ازسویی هم مقامات امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که به دلیل مسدود بودن شاهراه کابل – قندهار درساحه ولسوالی سید آباد میدان وردک، آنان موقتأ مسافرین این مسیر را در غزنی توقف داده اند.

محمد مصطفی مایار، سرپرست قوماندانی امنیه ولایت غزنی گفت “به خاطری که مخالفین مسلح از موترهای باربری برای مسدود ساختن شاهراه استفاده می‌کردند، ما موقتأ مسیر را به روی ترافیک بند ساختیم اما موترهای مسافر بری تیز رفتار رفت و آمد می‌کنند و مسیر به روی شان بند نیست”.

آقای مایار افزود که شاهراه کابل – قندهار در مربوطات ولایت غزنی، به روی ترافیک باز بوده وهیچ نوع مشکل امنیتی هم اکنون در این ساحات وجود ندارد.

مقامات میدان وردک گفته اند که تلاش‌ها جریان دارد تا نیروهای امنیتی افغان، به زودی شاهراه کابل – قندهار را به روی ترافیک باز کنند و مخالفین مسلح را از ساحه متواری سازند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟