درمان سردرد با عصاره این گیاه «قاسوس»

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 40168

به گزارش خبر گزاری اطلس،گیاهی است که نامش قاسوس می باشد،شبنمی که بر این گیاه می نشیند از ماده ای که در گیاه است تأثیر می پذیرد و از ماده تراوشی و شبنم چیزی پدید می آید که بوی خوش دارد.

بزها وقتی در چراگاه به این گیاه می رسند و از آن می چرند و گردن به گیاه می سایند این ماده به مو و پشم آنها می چسبند و مردم آن را جدا می کنند و این جدا شده را لادن می نامند. خالص آن لادنی است که به موهای بالایی چسبیده و گرد و خاک ندیده است. بهترین نوعش لادن چرب و سنگین و زود رنگ قبرسی است که بوی خوش دارد و ریگ در آن نفوذ نکرده است و در روغن تمامش می گدازد و هیچ دردی بجا نمی گذارد اما لادن سیاه قیر مانند خوب نیست.

مزاج: گرم و خشک

خاصیت: بسیار لطیف، کمی قبض، رساننده رطوبت های متراکم که به اعتدال آنها را تحلیل می برد. نیرویی جذب کننده و گرمی بخش در آن هست که دهانه رگها را باز می کند و مسکن درد است.

آرایش: لادن و به ویژه اگر با روغن آس و آب انگور کهنه باشد از لطافتش که ژرفا رواست مواد تباه زیر پوست را تحلیل می برد و پوست را از آلایش گوشتخوار پاک می کند و سبب رویش مو ،افزونی مو و تراکم مو می شود. زیرا ماده سازگار با مو را به سوی پوست و رستنگاه مو می کشاند. در اوایل طاس شدن و برای جلوگیری از ریزش و کم شدن موی سر بسیار مفید است.

زخم و قرحه: زخم های وخیم و صعب العلاج را خوب می کند .

سر: لادن مخلوط با روغن گل را در گوش بچکانند، درد تسکین می یابد. از داروهای ضد سردرد و تپش می باشد.

نفس کش: خوردنش داروی سرفه است.

اندام های دفعی: فرزجه از لادن ورم و زخم را از بین می برد.

اگر با آب انگور غلیظ کهنه خورده شود شکم را بند می آورد و بول را ریزش می دهد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟