درخواست مشایخ عراق از آیت الله سیستانی برای حل بحران این کشور

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 71432
آیت الله سیستانی

جمعی از شیوخ، افراد صاحب نفوذ و بزرگان مناطق مرکزی و جنوبی عراق از آیت الله سیستانی درخواست کردند برای حل بحران این کشور وارد عمل شود و نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار دادند.

به نقل از سومریه نیوز، در بیانیه مشترک شیوخ و بزرگان خطاب به آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق آمده است: ما امروز از باب شرعی و انسانی از شما درخواست می‌کنیم که درخصوص وضعیت فروپاشی دولت، نبود قانون و آزادی گروه‌ها و مافیاها که در قالب تظاهرات رخ می‌دهد، موضعی اتخاذ کنید.

 در ادامه این بیانیه آمده است: می‌دانیم که سیاست‌مداران و احزاب آنها دست به فساد، ویرانی و گسترش فقر زده‌اند و شما به دنبال تأدیب آنها هستید و می‌خواهید که مردم حقوق خود را مطالبه کنند، اما باید از نمایندگان و معتمدان خود بخواهید شما را در جریان واقعیت امر وضعیت استان‌های عراق قرار دهند، چرا که تأخیر بیش از این جایز نیست و از باب فقه و شرع با هدف حفظ نظام عمومی لازم است که شما مداخله کنید.

به گزارش ایسنا، شیوخ و بزرگان مناطق مرکزی و جنوب عراق در این بیانیه برای مقابله با طرف‌ها، احزاب و افراد فاسد و نیز دور نگهداشتن کسانی که به دنبال بهره‌برداری از تظاهرات برای کسب مناصب و درآمد هستند، اعلام آمادگی کرده و از آیت‌الله سیستانی خواستند فورا برای توقف نابسامانی‌های عراق وارد عمل شود. آنها همچنین نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟