درخواست قطر برای رفع فوری محاصره علیه این کشور

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 40380

به گزارش خبرگزاری اطلس، «علیاء بن سیف» نماینده قطر در سازمان ملل تأکید کرد که قطر خواهان رفع فوری محاصره علیه این کشور است که چیزی نمانده وارد دومین سال شود.

علیاء تصریح کرد که محاصره جائرانه و اقدامات یکجانبه تحمیلی بر قطر هیچ گونه توجیه و مجوز قانونی ندارد و این تحریم‌ها تنها با هدف تحقق «اهداف خاص» اعمال شده و با قوانین بین‌المللی، اصول روابط دوستانه و حقوق بشر منافات دارد.

نماینده قطر در سازمان ملل همچنین بر ضرورت گفت‌وگو برای حل اختلافات و تنش‌ها بر اساس منشور سازمان ملل تأکید کرد و افزود که قطر از ابتدای بحران تا کنون با توجه به مسئولیت خود به عنوان عضو سازمان ملل و شریک جامعه جهانی در مقابله با چالش‌های مشترک، خواهان گفت‌وگوست.

دولت قطر همچنین میانجی‌گری امیر کویت برای حل بحران به وجود آمده بین قطر و چهار کشور عربی را ستود.

چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، بحرین و امارات از حدود یکسال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

چهار کشور مذکور ۱۳‌مورد خواسته خود را به عنوان پیش‌شرط ازسرگیری این روابط مطرح کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها کاهش روابط با ایران و توقف حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین، تعطیلی شبکه الجزیره است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟