درخواست عبدالله از سازمان ملل برای وضع تحریم بر سران طالبان

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32656

عبدالله عبدالله رییس اجرایی از کمیته‌ی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که به دلیل کشتار غیر نظامیان توسط طالبان، سازمان ملل متحد باید سران طالبان را در لیست تحریم های خود قرار دهد.

آقای عبدالله با کمیته‌ی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست غیرت عمروف روز گذشته (یکشنبه هفتم عقرب) در قصر سپیدار دیدار کرد.

رییس اجرایی گفته است: “طالبان مسلح مسوول کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم بیگناه افغانستان و تباهی کشور است و باید به همین صورت با آنان محاسبه شود”.

آقای عبدالله گفته که از این کمیته خواسته است که “نام ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان و سایر سران این گروه را در فهرست تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل درج کند”.

آقای عمروف گفته است که کارشیوه‌ی نظارت و ارزیابی شورای امنیت قو‌ی‌تر می‌شود تا اینکه فعالیت گروه تروریستی و منبع‌های مالی این گروه‌ها را محدود و بخشکاند.

آقای عمروف افزوده است که برای جلوگیری از تهدیدهای امنیتی و آمدن دوباره‌ی صلح به افغانستان، با حکومت وحدت ملی متعهد به همکاری است.

گفته می شود قزاقستان در حالی حاضر ریاست کمیته تحریمات شورای امنیت ملل متحد را به عهده دارد و قرار است به زودی ریاست دوره‌یی شورای امنیت را نیز عهده دار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟