درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل/ طالبان نماینده دائم به سازمان ملل معرفی کرد

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 121168

استفان دوچاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که طالبان در نامه‌ای خواستار سخنرانی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان شده‌اند. این گروه، «سهیل شاهین» را به عنوان نماینده دائم افغانستان در سازمان معرفی کرده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نامه طالبان را دریافت کرده که در آن خواستار مشارکت در مذاکرات سطوح بالا در این نهاد شده‌اند.

طبق این گزارش، تاریخ این نامه روز دوشنبه ۲۰ سپتامبر، یک روز پیش از آغاز نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است.

رویترز نیز اعلام کرده است که یک نسخه از این نامه را رویت کرده که در آن، طالبان سهیل شاهین، سخنگوی سابق خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده‌اند.

طبق این گزارش، امیرخان متقی، سرپرست وزیر امور خارجه حکومت طالبان این نامه را نوشته است. متقی همچنین خواستار سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل شده است.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل نیز بیان داشت: طالبان می‌گویند محمد غلام اسحاق‌زی، سفیر دولت اشرف‌غنی ماموریتش پایان یافته است.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد که درخواست طالبان برای در اختیار گرفتن کرسی افغانستان و سخنرانی در مجمع عمومی به کمیته اعتبارنامه ارسال شده است. این کمیته ۹ عضو دارد که آمریکا، چین و روسیه از جمله اعضای این کمیته هستند.

رویترز افزوده است که بعید است این کمیته پیش از دوشنبه آینده، آخرین روز نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شود و بنابراین احتمال کمی وجود دارد که وزیر خارجه طالبان در این نهاد جهانی سخنرانی کند.

هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه آغاز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟