درخواست شورای عالی صلح از طالبان برای مذاکره

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31613

شورای عالی صلح افغانستان ضمن درخواست از مخالفان مسلح دولت برای صلح می گوید که در شرایط فعلی زمینه بسیار مناسبی برای گفتگوهای صلح بین دولت و مخالفان مسلح آماده شده است و این شورا آماده است مذاکرات صلح را در هر کشوری که مخالفان بخواهد، برگزار نماید.

محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در این نشست مشورتی دو روزۀ صلح گفت، شرایطی که اکنون برای گفتگوهای صلح در این کشور فراهم شده؛ در هیچ زمانی فراهم نبوده است.

این شورا اعلام کرد، آن شمار مخالفین مسلح که خواهان ختم منازعه و آغاز گفتگوهای صلح اند، در هر جایی که بخواهند حکومت و شورای عالی صلح آماده است تا با آنها مذاکره کنند.

آقای خلیلی، بار دیگر تکرار کرد که صلح به معنی تسلیمی مخالفین مسلح نیست؛ بلکه در روند گفتگوهای صلح به دیدگاه‌های ملی آنان احترام گذاشته می‌شود.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان، از کشورهای منطقه و جامعۀ جهانی خواست که از پروسۀ صلح افغانستان حمایت و همکاری عملی شان را آغاز کنند.

خلیلی می گوید، همکاری جدی عملی در راستای آغاز مذاکرات صلح، نسبت به جنگ، هزینۀ کمتر در بر خواهد داشت.

محمداکرم خپلواک، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح نیز گفت، مخالفینی که افغانند و به ارزش‌های ملی افغانستان باور دارند، به صلحی که به جانبین “عزتمند و آبرومند” باشد، آمادگی نشان دهند.

او تأکید کرد “مردم و حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح هیچ‌گونه پیش‌شرطی ندارند؛ بلکه تقاضا می‌کنند به هرگونه شرایطی که در داخل افغانستان و یا بیرون از افغانستان در هر کشوری که مخالفین برای آغاز مذاکرات صلح آماده باشند، حکومت افغانستان و شورای عالی صلح در این راستا کاملاً آمادگی دارد”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟