درخواست اتحادیه اروپا از واشنگتن برای تجدید‌نظر در قطع روابط با سازمان جهانی بهداشت

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87048

اتحادیه اروپا از واشنگتن خواست تا در خصوص تصمیم خود برای قطع رابطه با سازمان جهانی بهداشت تجدید نظر کند.

در بیانیه‌ای که از سوی «اورزولا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در خصوص اعلام قطع روابط آمریکا با سازمان جهانی بهداشت منتشر شده، آمده است: در حالی که جهان در حال مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ است، وظیفه اصلی، حفظ جان‌ها و مهار این همه گیری است. اتحادیه اروپا به حمایت خود از سازمان جهانی بهداشت در این رابطه ادامه می‌دهد و در حال حاضر نیز کمک‌های اضافی را به این سازمان ارائه داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همکاری جهانی و همبستگی از طریق تلاش‌های چند جانبه، تنها راه مؤثر برای پیروزی در این نبردی است که جهان در پیش رو دارد. سازمان بهداشت جهانی نیازمند آن است که قادر باشد پاسخ‌های بین المللی به این همه گیری را در حال حاضر و در آینده پاسخ گوید. به منظور این مشارکت و نیز حمایت از تمامی نیازمندی‌ها در برابر این تهدید جهانی، اکنون زمان تقویت همکاری‌ها و راه حل‌های رایج است و باید از اقداماتی که نتایج بین المللی را تضعیف می‌کند، اجتناب صورت گیرد. به همین منظور ما از آمریکا می‌خواهیم تا در خصوص تصمیم خود تجدید نظر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش از سازمان جهانی بهداشت خارج خواهد شد؛ اقدامی که به عقیده شماری سبب وارد شدن ضربه به جایگاه این سازمان جهانی در میان بحران همه گیری کرونا خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟