درخواست آمریکا از کشورهای عضو ناتو برای اعزام نظامیان بیشتری به افغانستان

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31518

کی بیلی هاچسن سفیر آمریکا در سازمان ناتو اعلام کرد که آمریکا بیش از ۳ هزار نظامی به افغانستان اعزام می‌کند و کشورهای عضو سازمان ناتو نیز با اعزام هزار نظامی دیگر تعهد خود را به افغانستان ثابت کنند.

به گزارش پولتیکو، سفیر جدید آمریکا در ناتو از اعضای این سازمان خواسته تا برای جنگ علیه طالبان هزار نظامی دیگر را به افغانستان اعزام کنند.

سفیر جدید آمریکا در ناتو اعلام کرد که آمریکا بیش از سه هزار نیرو به افغانستان اعزام می‌کند و دیگر اعضای ناتو نیز با اعزام هزار نظامی بیشتر تعهد خود را به افغانستان نشان دهند.

وی افزود که واشنگتن در نظر دارد تا در چند هفته آینده درخواست‌های مشخصی را به اعضای ناتو برای افزایش نیروهای نظامی شان در افغانستان ارائه کند.

سفیر جدید آمریکا در ناتو تصریح کرد که واشنگتن تلاش دارد تا با درخواست افزایش نظامیان ناتو در افغانستان نیروهای مورد نیازی را که برای ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغان تخصص ویژه دارند افزایش دهد.

وی افزود ما از سازمان ناتو می‌خواهیم تا نظامیانی را که تخصص ویژه در زمینه‌های مختلف نظامی دارند به افغانستان برای بهبود روند آموزش نیروهای امنیتی افغان اعزام کند.

هاچسن گفت “بنابراین ما دیگر نمی‌گوییم که از دانمارک می‌خواهیم تا 50 نظامی دیگر به افغانستان اعزام کند، بلکه می‌گوییم ما به 50 نظامی در افغانستان نیاز داریم که تخصص ترمیم ماشین‌آلات سنگین نظامی و یا کار با تانک را داشته باشند.”

دبیرکل ناتو هفته گذشته در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع آمریکا و رئیس جمهور افغانستان در کابل ضمن استقبال از استراتژی جدید واشنگتن بر تعهد ناتو به اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟