بزرگترین دربی های جهان را بشناسید!

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79790

دربی های جهان فوتبال همیشه گل سر سبد بازی های فوتبال هستند. فوتبالی ها در طول یک فصل رقابت ها، همواره منتظر رسیدن موعد دربی هستند و حتی از مدت ها قبل تاریخ آن را به یاد دارند تا یا بلیط ورزشگاه رزرو کنند و یا وقت خود را آزاد بگذارند و این مسابقات را از تلویزیون تماشا کنند.

در دنیای فوتبال، دربی های زیادی وجود دارند که برخی از آنها حساسیت بین المللی دارند؛ یعنی اگرچه دربی به معنای بازی دو تیم همیشهری است اما این مسابقه نه فقط توجه یک شهر، بلکه توجه تمام جهان را به سوی خود معطوف می کند. به همین مقیاس، برخی دربی های جهان نیز حساسیت کمتری دارند و ممکن است فقط برای مردم همان شهر مهم و تماشایی باشند. در این مطلب، شما را با دری های جهان که اهمیت بالای دارند آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

«دربی» یا «داربی» چیست؟

قبل از اینکه معروف ترین دربی های جهان را معرفی کنیم خوب است ابتدا نگاهی به معنای دربی بیندازیم. دربی به مسابقات فوتبالی گفته می شود که میان دو تیم همشهری برگزار می شود.

در فارسی به دربی «شهرآورد» گفته می شود و این واژه نزدیک ترین معنا برای دربی است. گفته می شود واژه شهرآورد توسط فرهنگستان زبان فارسی برای معنای دربی اختراع شده که انصافا حداقل در این مورد توانسته است به خوبی آن بار معنایی را منتقل کند.

نکته ای که در دربی های دنیا وجود دارد این است که هواداران تیم های همشهری از تیم مقابل بیش از هر تیم دیگری متنفر هستند. یعنی رقابتی میان تیم های همشهری است که سبب می شود هواداران آنها بیش از باقی تیم ها روی رقیب همشهری شان حساس باشند.

مهم ترین دربی های جهان

در ادامه این مطلب مهم ترین دربی های دنیا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

دربی لندن؛ آرسنال ـ چلسی

دربی لندن میان دو تیم آرسنال و چلسی برگزار می شود و یکی از حساس ترین دربی های جهان به شمار می رود. هواداران این دو تیم از مدت ها پیش منتظر این بازی هستند و بازیکنان این تیم ها نیز در این مسابقه سنگ تمام می گذارند.

دربی های جهان

دربی مادرید؛ رئال مادرید ـ اتلتیکو مادرید

دربی شهر مادرید میان تیم های رئال و اتلتیکو همیشه حساس بوده است و در جدول رده بندی تیم ها و تعیین قهرمانی نقش مهمی را ایفا می کند. در سال های اخیر که اتلتیکو مادرید قدرت بیشتری گرفته و یکی از گزینه های قهرمانی لالیگاه محسوب می شود، این جدال اهمیت بیشتری هم پیدا کرده و این دیدار با به یکی از بزرگ ترین دربی های جهان تبدیل کرده است. دربی شهر مادرید همواره برای تیم فوتبال بارسلونا نیز مهم و حیاتی بوده است زیرا متوقف شدن هر یک از تیم ها به نفع تیم بارسلونا است.

دربی های جهان

دربی شهر دورتموند؛ بورسیا دورتموند ـ شالکه

اگرچه مهم ترین مسابقه فوتبال آلمان میان تیم های بایرن مونیخ و دورتموند برگزار می شود اما دیدار دربی دورتموند ـ شالکه نیز همواره جذابیت های خاص خود را داشته و فوق العاده برای هواداران این دو تیم مهم می باشد.

دربی میلان؛ اینتر ـ میلان

این دربی یکی از مهم ترین مسابقات فوتبال ایتالیا و یکی از بزرگ ترین دربی های جهان است. دربی شهر میلان به «دلامادونینا» نیز معروف است و یک بازی حساس برای هواداران محسوب می شود که معمولا در جدول رده بندی لیگ ایتالیا نیز بسیار حیاتی و تاثیر گذار است.

دربی شهر رم؛ لاتزیو ـ رم

اگرچه دربی میلان ـ اینتر معروف ترین دربی ایتالبا است اما در پایتخت این کشور دربی حساس و مهم دیگری نیز برگزار می شود که یکی از بزرگ ترین شهرآورد جهان نیز می باشد.

دربی آتن؛ المپیاکوس ـ پاناتینایکوس

شاید تا به حال زیاد از این دربی نشنیده باشید و حتی ممکن است نام این دو تیم برای شما نا آشنا باشد اما قطعا نمی تواند این جدال را در جدول مهم ترین دربی های جهان قرار نداد.

در پایتخت کشور یونان مسابقه ای برگزار می شود که فوق العاده برای هواداران این دو تیم مهم محسوب می شود. هر دو این تیم ها از تیم های مطرح کشور یونان می باشد.

دربی ریودوژانیرو؛ فلامینگو ـ فلومینینزه

همه دنیا می دانند که برزیل مهم فوتبال دنیا است. اگرچه در سال های اخیر فوتبال برزیل با روزهای طلایی خود فاصله گرفته است اما هیچگاه نمی شود از بزرگی فوتبال این کشور گذشت.

مسابقه تیم های فلامینگو و فلومینینزه در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل یکی از مهم ترین دربی های جهان محسوب می شود که شور و شوق زیادی را به فوتبال جذاب و تکنیکی برزیل منتقل می کند. بسیاری از مردم جهان نیز این دیدار را پیگیری می کنند و از دیدن آن لذت می برند.

دربی استانبول؛ فنرباغچه ـ گالاتاسرای

اگر از کشورهای صاحب سبک در فوتبال بگذریم، دربی شهر استانبول کشور ترکیه نیز یکی از بزرگ ترین دربی جهان جهان محسوب می شود که حساسیت های خاص خود را دارد. هر دو این تیم ها از تیم های بزرگ کشور ترکیه به شمار می روند و جدال آنها برای اهالی فوتبال ترکیه مخصوصا شهروندان استانبول بسیار مهم می باشد.

دربی تهران؛ استقلال ـ پرسپولیس

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس قطعا در میان دربی های آسیایی تک و بی همتا است. برخی از نشریه های ورزشی این دیدار را در ردیف یکی از مهم ترین شهرآوردهای جهان به شمار آورده اند.

جدال حساس تیم های استقلال و پرسپولیس همیشه برای فوتبال دوستان ایرانی مهم بوده و همه مردم ایران از ابتدای شروع لیگ، تاریخ دربی تهران را به خاطر می سپرند. البته این دیدار از لحاظ فنی و زیبایی جایگاه خاصی ندارد و بیشتر تعصب هواداران دو تیم است که این دربی را خیلی بزرگ کرده و این کری های فوتبالی است که حرف اول را می زند نه مسائل فنی.

دربی های جهان همواره قلب تپنده فوتبال محسوب می شوند. در این مطلب سعی کردیم مهم ترین داربی های دنیا را برای شما معرفی کنیم اما قطعا دیدارهای دیگری نیز هستند که دارای اهمیت هستند و می بایست در این فهرست قرار بگیرند.