دختر جوان بنگله دیشی به خاطر شکایت از مدیر مکتب خود آتش زده شد

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 58461

پولیس بنگله دیش اعلام کرد: نصرت جهان رفیع، دختر ۱۹ ساله به‌ خاطر گزارش کردن مزاحمت‌های مدیر مکتب اش به پولیس به آتش کشیده شد.

مرگ این دختر نوجوان اعتراضات گسترده‌ای را طی هفته گذشته در سراسر بنگله دیش به‌ دنبال داشت. صدراعظم این کشور وعده داده که این ماجرا را پیگیری می‌کند.

پولیس با ارایه اطلاعاتی جدید، تصریح کرد که یکی از ۱۷ فرد بازداشت شده در ارتباط با این دوسیه، مدیر مکتب را متهم کرد که دستور این حمله را داده بود.

طبق گزارش رسانه‌ها، رفیع به پشت بام مکتب برده می‌شود و مهاجمان از او می‌خواهند که شکایتش را پس بگیرد. وقتی او این درخواست را رد کرد، مهاجمان بالای وی نفت سفید ریختند و او را آتش زدند.

محمد اقبال، مقام ارشد پولیس که در حال تحقیق روی این دوسیه است، به خبرگزاری فرانسه گفت: مدیر به آن‌ها (مهاجمان) گفته بود که رفیع را برای پس گرفتن شکایتش تحت فشار بگذارند و اگر قبول نکرد او را بکشند.

این دختر ۱۹ ساله، اواخر ماه مارچ برای گزارش آزار و اذیت جنسی به اداره پولیس رفته بود.

یک ویدیوی درز پیدا کرده از این ماجرا، نشان می‌دهد که رئیس پولیس محلی شکایت او را ثبت می‌کند اما دوسیه را به دلیل اینکه مسئله مهمی نبود، مختومه اعلام کرد.

پولیس اعلام کرد که دست‌کم پنج نفر از بازداشت شده‌ها از جمله سه نفر از همصنفی های این دختر با روسری قبل از به آتش کشیدنش، دست و پای او را بسته بودند.

به نوشته یورونیوز، این ماجرا، باعث ایجاد خشم در بنگله دیش شده است. شیخ حَسینه واجد صدراعظم این کشور اعلام کرد که هیچ یک از مجرمان از اقدام قانونی در امان نخواهند بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟