دختر ترسناک ازدواج کرد

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاستفرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 35323

دختر جوانی که سالها پیش به خاطر چهره عجیبش در کتاب گینس رکورد به ثبت رسانده بود، اکنون ازدواج کرد.

دختر جوانی به نام Supatra Sasuphan اهل بانکوک هفت سال پیش به خاطر داشتن صورت پرمو و نازیبایش نامش در کتاب گینس ثبت شده بود.

سوپاترا از اهالی تایلند بوده و به بیماری پرمویی یا Hypertrichosis که در اثر اختلال ژنتیکی به وجود می آید، مبتلا است. پیش از شناسایی این بیماری که به سندروم “امبارس” نیز شهرت دارد، به مبتلایان آن “گرگ نما” گفته می شد. بر روی صورت، گوشها، بازوها، پاها و پشت سوپاترا تارهای ضخیم و فراوانی از مو رشد می کند به شکلی که حتی لیزردرمانی هم نتوانسته است رشد این موها را متوقف کند.

با وجود اینکه بیشتر مبتلایان به بیماری خود را از دید عموم پنهان می کنند سوپاترا به تدریج توسط جامعه پذیرفته شده و به کودکی محبوب و اجتماعی تبدیل شده است. وضعیت غیرعادی او از حضور سوپاترا در فعالیتهای اجتماعی روزانه جلوگیری نکرده است.

سوپاترا به درس ریاضی علاقمند بوده و دوست دارد در آینده پزشک شود تا بتواند به افراد آسیب دیده کمک کند تا درمان شوند.

پدر و مادر سوپاترا می گویند: «زمانی که سوپاترا را به خانه آوردیم تا از او نگهداری کنیم، همسایه ها به ما گفتند چه گناهی انجام داده اید که چنین مجازاتی داشته است؟ اما طبیعت دوست داشتنی این کودک به تدریج همه را به سوی او جذب کرد.»

این دختر پس از تلاشهای بسیار برای تداوی مریضی مرموز خود ، از بهبود خود نا امید شده بود.

به دنبال نا امیدی و افسردگی شدید او دیگر حتی موهای صورت خود را نمی تراشید تا اینکه پنجره ای از امید در زندگی اش پیدا شد.

اکنون که این دختر به سن هفده سالگی رسیده پسری مهربان با درک بالا در مسیر سرنوشت او قرار گرفت و نگاهش را به زندگی تغییر داد، دیگر سوپاترا سرخورده نیست و زندگی برایش رنگ دیگری پیدا کرده است.

Supatra  دیگر مرتب به ظاهر خود می رسد و همسرش نیز در کنار او احساس خوشبختی می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟