دختر بچه شش‌ساله با درآمدش از یوتیوب خانه‌ای هشت میلیون دالری خرید

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 94931

یک دختر شش‌ساله اهل کره جنوبی که بیش از ۳۰ میلیون نفر در یوتیوب، کانال‌های او را دنبال می‌کنند، به‌تازگی در سئول یک ملک چند میلیون دالری خرید.این دختر به نام بورام (Boram)، ساختمانی پنج طبقه در محله گنگنام (Gangnam) به ارزش ۹/۵ میلیون وون کره (معادل هشت میلیون دالر امریکا) خریده است. بر اساس اطلاعات اسناد عمومی املاک در کره جنوبی، شرکت بورام‌فامیلی (Boram Family) که والدین بورام ثبتش کرده‌اند، این ساختمان را خریداری کرده است.

بورام دو کانال یوتیوب پرطرفدار دارد که در هر یک از آن‌ها ویدیوهای متفاوتی را منتشر می‌کند؛ کانالی که در آن‌ اسباب‌بازی‌ها را بررسی می‌کند، حدود ۱۳/۶ میلیون نفر مشترک دارد و کانال دیگر او یک وبلاگ ویدیویی است که ۱۷/۶ میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند.

در یکی از مشهورترین ویدیوهای او که تا به امروز بیش از ۳۷۶ میلیون بار دیده شده، بورام یک نودل فوری را با کمک یک ظرف آشپزخانه اسباب‌بازی پلاستیکی درست می‌کند و سپس رو به دوربین آن را مشتاقانه می‌خورد.

برخی از ویدیوهای این دختربچه هم در کره جنوبی جنجال‌آفرین شده‌اند. از جمله در سال ۲۰۱۷، سازمان غیردولتی نجات کودکان، شکایت‌هایی از شهروندان کره‌ای دریافت کرد که نگران تاثیر منفی اخلاقی و احساسی احتمالی آن‌ها بر روی تماشاچی‌‌های کم‌سن کانال او بودند.

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان،به گفته کُه ووهیون (Koh Woohhyun) مدیر اپارتمان وکالت سازمان غیردولتی نجات کودکان، نگرانی خاص شاکیان مرتبط با یکی از ویدیوهای او است که در آن این دختربچه حین رانندگی پدرش، مقداری پول از کیف پول او می‌دزدد.

این سازمان ویدیوهای او را به پولیس گزارش کرده است. در همین راستا، دادگاهی در سئول، والدین بورام را ملزم به گذراندن یک دوره مشاوره مرتبط با پیشگیری از کودک‌آزاری کرده است. به گفته کُه، ویدیوهای یاد شده از یوتیوب پاک شده‌اند.

سی‌ان‌ان در همین رابطه با خانواده بورام و یوتیوب تماس گرفته و نظرشان را درمورد این موضوع پرسیده، اما تا این لحظه از هیچ یک از آن‌ها پاسخی دریافت نکرده است.

در ماه‌های گذشته، تعداد ستاره‌های کم‌سن و سال در یوتیوب و اینستاگرام افزایش یافته است و این مساله تبدیل به یک تجارت پرسود برای والدین یا قیم‌های این کودکان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟