دختران انتحاری طالب در ولایت نورستان کشته شدند

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14930

دختران انتحاری که واسکت های انتحاری به تن داشتند، از سوی نیروهای امنیتی کشور در ولسوالی وانت وایگل ولایت نورستان در شرق کشور کشته شدند.

طبق معلوماتی که وزارت دفاع کشور در اختیار رسانه‌ها قرار داده، ۲ دختر جوان با واسکت‌های انتحاری قصد حمله به نیروهای امنیتی را داشتند، پیش از رسیدن به هدف‌شان از سوی سربازان کشته شده که اجسادشان نیز در محل باقی مانده است.

در خبرنامه‌ای که دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع کشور امروز دوشنبه ۲۵ اسد، منتشر کرده، آمده است که شب گذشته جنگ‌جویان گروه طالبان قصد حمله بالای ولسوالی وانت‌ وایگل نورستان را داشتند که فرماندهی قول‌اردوی سیلاب ۲۰۱ با همکاری پولیس این ولسوالی، حملات هوایی و زمینی را علیه این‌ جنگ‌جویان به راه انداختند.

در خبرنامه آمده است که در این حملات، به تعداد ۴۰ تن از جنگ‌جویان طالب کشته شده ۵۰ نفر آن‌ها زخمی شده‌اند.

بر اساس خبرنامه، دختران جوانی که ملبس با واسکت‌های انتحاری بودند نیز در همین حمله کشته شده‌اند.

استفاده از دختران و زنان در حملات انتحاری از سوی طالبان در کشور، پیشنه‌ای چندانی ندارد.

اما پیش از این دو مورد در ولایت هلمند اتفاق افتاده که طالبان دو دختر خردسال را مجبور به حمله‌ی انتحاری کرده بودند که آن‌ها پیش از انجام حمله‌ی انتحاری خود را به پولیس تحویل داده‌اند.

در یک مورد دیگر یک زن در سرک میدان‌هوایی کابل حمله‌ی انتحاری انجام داد که مسوولیت آن را گروه حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار به عهده گرفته بود.

وزارت دفاع کشور گفته است که در نتیجه این عملیات، ۱ میل راکت‌انداز، ۱ میل اسلحه کلاشینکوف و نیز ۱ میل اسلحه پنج‌دکه جنگ‌جویان گروه طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

وزارت دفاع کشور ادعا کرده است که در این درگیری هیچ‌آسیبی به نیروهای امنیتی و مردم ملکی نرسیده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟