دبیر کل ناتو: روسیه و ناتو به دنبال ثبات و امنیت در افغانستان است

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32528

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید که با وجود تفاوت تحلیل وضعیت افغانستان بین روسیه و ناتو، اما دو طرف به دنبال ثبات و امنیت در افغانستان است. آقای استولتنبرگ می گوید به همین دلیل از حکومت وحدت ملی در افغانستان حمایت می کند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو حمایت از حکومت وحدت ملی را بهترین راه برای کمک به مبارزه با تروریسم در افغانستان دانست و اظهار داشت که برای امینت و ثبات بیشتر در منطقه تمام بازیگران منطقه‌ای باید از دولت افغانستان حمایت کنند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو اظهار کرد که درباره وضعیت امنیتی افغانستان با الکساندر گروشکو نماینده روسیه در این سازمان گفت‌وگوهای صریحی داشته است.

استولتنبرگ اظهار داشت که تحلیل مسکو و ناتو از وضعیت افغانستان خیلی متفاوت است و افزود که با این حال هر دو طرف در پی ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان هستند.

وی در ادامه گفت: مهم است که همه از حکومت وحدت ملی حمایت کنند، این بهترین راه برای کمک به مبارزه با تروریسم در افغانستان و دستیابی به امنیت و ثبات بیشتر در تمام منطقه است.

دبیرکل ناتو در پرسشی مبنی بر حمایت روسیه از طالبان نیز گفت که مسکو این اتهام را تکذیب کرده اما این موضوع در نشست مطرح شد.

دبیرکل ناتو در ادامه نیز گفت که ناتو همچنان به حمایت از افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟