دبیر کل ناتو: خشونت و بی ثباتی در افغانستان وجود دارد

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31184

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و وزیردفاع آمریکا در نشست خبری امروز خود در کابل به گسترش جنگ و خشونت و افراط گرایی در افغانستان اذعان کردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درنشست خبری مشترک با محمد اشرف غنی رئیس جمهور وجیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت : خشونت و بی ثباتی زیادی در افغانستان وجود دارد و نباید چالشهای موجود دراین کشور را نادیده گرفته شود.

وی با تاکید بر ادامه حضورنظامی ناتودر افغانستان گفت: ناتو هزینه های مالی و انسانی زیادی را در افغانستان پرداخته و میلیاردها دالر برای حضورنظامی خود مصرف کرده است اما اگر نیروهای خودرا از افغانستان خارج کنیم باید هزینه های بیشتری را بپردازیم.

استولتنبرگ با بیان اینکه کشورهای عضو ناتو نیز از راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان حمایت می کنند خاطرنشان کرد: اعضای ناتو نیزتعهد کرده اند که نیروهای جدید به افغانستان اعزام کنند زیرا بهبود امنیت در افغانستان به نفع کشورهای عضو ناتو نیز خواهد بود.

دبیرکل ناتو یکی از اهداف حضورنظامی خود در افغانستان را تامین امنیت کشورهای عضو ناتو توصیف کرد و افزود: خروج از افغانستان برای جامعه ومردم ما نیز خطرناک خواهد بود .

وی گروه طالبان را مخاطب قرار داد وگفت: طالبان درمیدان جنگ پیروز نمی شود اما در میزمذاکرات می تواند دستاورد داشته باشد.

استولتنبرگ افزود: کشورهای منطقه را نیز تشویق می کنیم که از روند صلح افغانستان حمایت و لانه های تروریسم را در کشورشان نابود کنند.

جیمز ماتیس  وزیر دفاع آمریکا نیز دراین نشست خبری اذعان کرد: افراط گرایی همه کشورهای جهان را تهدید می کند .

وی باادعای اینکه راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان فرصت جدیدی را برای همکاری میان کابل و واشنگتن ایجاد می کند گفت: تعهد دوباره آمریکا در قبال افغانستان براساس نگرانی مشترک ما از وضعیت امنیتی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟