دبیر کل اتحادیه عرب معامله قرن را ناامیدکننده خواند

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 76237

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب با تاکید بر این که مسئله فلسطین مسئله اعراب است ، تصریح کرد، این اتحادیه تصور نمی کرد که پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای صلح اینقدر ناامید کننده باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، ابوالغیط در جلسه فوق العاده اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر درباره فلسطین با تاکید بر اینکه عرب ها هر پیشنهاد صلحی را با جدیت کامل دنبال می کنند، تصریح کرد: طرح اخیر آمریکا تغییر شدید سیاست آمریکا در قبال مسئله فلسطین و نحوه حل آن را افشا کرد.

وی با بیان اینکه زمان اعلان این طرح دارای ابهامات و سوال برانگیز است، تاکید کرد: مسئله فلسطین تنها مسئله فلسطینی ها نیست بلکه مسئله همه اعراب است و جلسه امروز همبستگی با مردم فلسطین است.

وی با تاکید بر حل درگیری میان فلسطینی ها با اسرائیلی ها، دو طرف را به گفت وگو برای دست یابی به راه حلی که دو طرف را راضی کند، فراخواند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۸ دلو) همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌ های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند؛  همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟